تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۲
گزارشی از مشکلات سد راه فعالان اقتصادی در سیستان وبلوچستان؛

عدم تعلق یارانه نفس کارخانه اکسیژن در بلوچستان را برید!

«بایگان» یکی از صاحبان واحد های تولیدی در منطقه بلوچستان است که با بیان اینکه تنها کارخانه اکسیژن جنوب شرق استان در سایه غفلت مسئولان خاک می خورد، گفت: مردم جنوب استان هم اکنون مشکلات کمبود گاز مورد نیاز خود را برای بیماران از زاهدان، کرمان و بم تامین می کنند و این مهم در صورتی است که این کارخانه به مدت 2 سال است که در تعطیلی به سر می برد.
عدم تعلق یارانه نفس کارخانه اکسیژن در بلوچستان را برید!
به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از زاهدانه، از آنجایی که بیش از 99 درصد از واحدهای تولیدی در پهناور ترین استان کشور در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند، باید گفت که عمده علت روند رکود و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی در این خطه از کشور بالا بودن نرخ بهره بانكی، عدم همكاری سيستم بانكی در ارائه تسهيلات، افزايش نرخ تورم و مهمتر از همه کمبود نقدینگی، سرمایه در گردش و معوقاتی است که واحدهای تولیدی در زمینه تسهیلات بانکی، مالیات، هزینه های آب، برق و گاز با آن مواجه هستند.
وضعیت اقتصادی در سیستان وبلوچستان با توجه به تعطیل بودن واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی این استان موجب شد تا در خصوص تنها کارخانه اکسیژن جنوب شرق استان که در سایه غفلت برخی از مسئولان در حال خاک خوردن است، گزارشی تهیه کنیم که در ادامه می خوانید.
«بایگان» یکی از صاحبان واحد های تولیدی در منطقه بلوچستان است که در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار زاهدانه اظهار داشت: از سال 1373 اقدام به تاسیس کارخانه گاز اکسیژن و ازت برای بیماران در جنوب شرق استان کردم که هزینه اولیه 4میلیارد ریال از سهم خودم و یک میلیارد ريال هم تسهیلات بانکی را صرف راه اندازی و بهره مند شدن از تولیدات این کارخانه کردم.
 
کمبود نقدینگی عمده ترین مشکلات سد راه واحدهای تولیدی
بایگان علت تعطیلی کارخانه خود را مشکلات مالی و مادی با بانک ها عنوان کرد و گفت: قرار بود 50 درصد یارانه از اعتبارات ریاست جمهوری به ما تعلق بگیرد که نه تنها از یارانه خبری نشد بلکه از طرف بانک با مشکلات زیادی مواجه شدم که توان باز پرداخت وام و اقساط آن برایم مشکل دار شد و هم اکنون بجای یک میلیارد ريال وامی که گرفتم باید 3 برابر آن را به بانک برگردانم.
وی با بیان اینکه ماهیانه به میزان 30 میلیون و 640 هزار ريال قسط بابت تسهیلات بانکی باید پرداخت کند، افزود: تنها کارخانه اکسیژن جنوب شرق استان در سایه غفلت مسئولان خاک می خورد و مردم جنوب استان از جمله قصرقند، نیکشهر، ایرانشهر فنوج و دلگان و غیره هم اکنون مشکلات کمبود گاز مورد نیاز خود را از زاهدان، کرمان و بم تامین می کنند و این مهم در صورتی است که این کارخانه به مدت 2 سال است که کلا تعطیل می باشد.

 اجازه ملاقات با استاندار را به ما نمی دهند
بایگان ادامه داد: برای رفع مشکلاتم بارها به سازمان صنعت و معدن و استانداری زاهدان مراجعه کرده ام اما متاسفانه نمی دانم چرا به ما اجازه ملاقات حضوری با استاندار داده نمی شود تا خودمان مشکلاتمان را رو در رو بیان کنیم.
وی بیان کرد: استانداری فقط نامه های ما را دریافت می کند و ما تا کنون جواب قانع کننده ای برای رفع مشکلاتمان از سوی این اداره ندیده ایم.
تنها خواسته وی از مسئولین امداد رسانی در رفع مشکلاتش است که در این زمینه تسهیلات بانکی نه تنها چاره دردهایش نشد بلکهاو را در منجلاب بدهکاری غوطه ور کرد.
 
کلید حل مشکلات سد راه واحدهای تولیدی در دستان مسئولان استانی است
بایگان کلید حل مشکلات موجود که سد راه واحدهای تولیدی در استان است را در دست مسئولان استانی عنوان کرد و افزود: اگر به سرمایه گذاران در سیستان وبلوچستان اهمیت داده می شد هم اکنون اکثر واحدهای تولیدی تعطیل نبود و صنعت این استان خاک نمی خورد.
وی در پایان گفت: من به عنوان یک واحد تولیدی تا اندازه توانم می توانم به رفع مشکلات مردم کمک کنم اما مسئولین امر چطور؟ چرا هیچ فردی از مسئولین حاضر نشد کارخانه ای که نفس کشیدن را به بیماران اهدا می کند دوباره دایر شود.
 
سخن پایانی:
براستی چه کسی پاسخگوی رفع مشکلات افرادی است که علی رغم مشکلات و محدودیت های موجود در سیستان وبلوچستان باز هم سعی دارند تا برای آبادانی این استان تلاش کنند اما سنگ اندازی برخی از مسئولین امر مانع انگیزه و کار آنان می شود. به گونه ای که هم اکنون در پهناور ترین استان کشور شاهد تعطیلی و ورشکستگی 99 درصد از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی هستیم که این مهم خود باعث افزایش آمار بیکاری در استان شده است که تبعات جبران ناپذیری را برای فرد، خانواده و جامعه در پی دارد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdccxpqm.2bqm08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما