تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۰
گزارش عصر هامون از استقرار بازرسان نوروزی در سیستان و بلوچستان؛

نظارت 60 تیم بازرسی بر عملکرد واحدهای تجاری/اجرای طرح ویژه نظارت بر نمایشگاه بهاره

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در روزهای پایانی سال و ایام نوروز 60 تیم بازرسی بر عملکرد واحدهای تجاری در زاهدان نظارت می‌کنند.
نظارت 60 تیم بازرسی بر عملکرد واحدهای تجاری/اجرای طرح ویژه نظارت بر نمایشگاه بهاره
به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی عصرهامون، فقط کافیست سری به بازارها و مراکز خرید بزنید تا به خوبی بوی آمدن عید نوروز را حس کنید، وقتی اسفند ماه هر سال به نیمه نزدیک می شود آرامش بازارها به هم ریخته و جنب و جوشی بر فضای بازار حاکم می شود تا جایی که برخی بیم و امیدها در زمینه قیمت اجناس مورد نیاز مردم در روزهای انتهایی و نزدیک به عید وجود دارد.
گشت و گذاری در بازارهای استان و هم صحبت شدن با فروشندگان و خریداران در حالیکه فقط چند هفته به شروع سال نو باقی مانده نشان می دهد که در روزهای پایانی سال بازار پوشاک، میوه و تره ‌بار و همچنین قیمت خشکبار برای مردم اهمیت زیادی دارد لذا نظارت ها در این خصوص باید افزایش یابد تا کام مردم در آستانه عید نوروز تلخ نشود.
 
آغاز طرح ویژه نظارت از 16 اسفند ماه در سیستان و بلوچستان
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سیستان و بلوچستان در خصوص نظارت بر قیمت ها گفت: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز در دو مرحله در سرتاسر استان برگزار که مرحله اول از 16 لغایت 29 اسفند و مرحله دوم از 1 فرودین لغایت 14 فروردین اجرایی خواهد شد.
سید مرتضی مدنی بیان داشت: تعزیرات حکومتی در اجرای این طرح با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله صنعت ، معدن و تجارت، صدا و سیما ، دانشگاه علوم پزشکی، دامپزشکی، حمل و نقل و پایانه ها، استاندارد، اصناف و ...اهداف مهمی از جمله برخورد با متخلفین بازار، حمایت از تولید کننده و مصرف کننده را دنبال می کند .
وی افزود : در طرح نظارتی نوروز پرونده های کالا و خدمات، بهداشت، دارو و درمان و دامپزشکی و همچنین قاچاق کالا و ارز خارج از نوبت و حتی روزهای تعطیل بصورت کشیک توسط شعب مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.
مدنی اجرای این طرح را مهم و گسترده دانست و در این خصوص گفت: بیشترین حضور تعزیرات حکومتی در اجرای این طرح متوجه شرکت های مسافرتی و حمل و نقل درون و برون شهری ، مراکز اسکان و پذیرایی ، هتل ها، رستوران  ها، اماکن تفریحی ، فرهنگی ، عمده فروشی ها ، میدان میوه و تره بار، جایگاه های سوخت و مراکز بهداشتی و درمانی، فراورده های خام دامی می باشد .
 
شهروندان در صورت مشاهده تخلف به سامانه تعزیرات حکومتی گزارش نمایند
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اظهار داشت: در صورت برگزاری نمایشگاه بهاره شعب سیار تعزیرات حکومتی نیز در این نمایشگاه حضور خواهد یافت و در راستای دفاع از حقوق مصرف کنندگان با کسانی که تخلف می کنند در همان محل وقوع تخلف با قاطعیت اعمال قانون صورت خواهد گرفت.
وی در پایان همکاری شهروندان را در اجرای این طرح مهم دانست و اعلام داشت: آمادگی دریافت گزارشات مردمی که به سامانه تعزیرات حکومتی به شماره 5000515010 ارسال می شود را داریم و به تمامی ادارات تابعه در سرتاسر استان نیز بخشنامه شده است که گزارشات مردمی در اولویت رسیدگی قرار گیرد.
 
 
نظارت ویژه بر کالاهای اساسی مردم در نوروز
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان  نیز در جلسه هماهنگی طرح نظارتی ویژه نوروز که با حضور کارشناسان ، نمایندگان تعزیرات حکومتی،مدیر بازرسی و نظارت اصناف و بازرسان برگزار گردید، گفت : طرح ویژه نظارتی نوروز 95 از تاریخ 15 اسفند ماه 94 آغاز و تا تاریخ 20 فروردین ماه 1395 به مدت 35 روز در سراسر استان برگزار می گردد.
محمد رفیع سلطانزاده گفت: در طی برگزاری این طرح، بازرسی و نظارت در 2 بخش کالایی و خدماتی از جمله خدمات حمل و نقل درون وبرون شهری،خدمات صنفی،دفاتر گردشگری و در بخش کالایی نیز تمرکز بازرسیها در رابطه با کالاهایی که در این ایام بیشتر مورد تقاضا مردمی است از جمله پوشاک،کیف و کفش،شیرینی و آجیل،مواد پروتئینی و لبنی و بهداشتی و  میوه نوروزی صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: 60 تیم بازرسی از جمله بازرسان سازمان صنعت،معدن و تجارت و بازرسان اصناف در این طرح شرکت دارند و گشت های مشترک نیز با تعزیرات حکومتی ،شبکه بهداشت و سایر دستگاههای مرتبط برگزار خواهد شد.
سلطانزاده در ادامه گفت: تلفن 124 نیز همانند گذشته آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه تخلفات می باشد.
انتهای پیام/9031
 
https://www.asrehamoon.ir/vdccpmq4.2bqis8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما