تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۵
توپخانه انتقادات ناشیانه علیه صدا و سیما از رئیس سازمان تا مدیران مراکز استانی

پاسخ به شایعه سانسور لباس بلوچی استاندار سیستان و بلوچستان

همزمان با موج حمله به رئیس سازمان صدا و سیما توپخانه انتقادات ناشیانه، رئیس صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان را هم هدف قرار گرفت تا پشت پرده یک طراحی هدفمند برای تخریب مدیران این سازمان عیان شود.
پاسخ به شایعه سانسور لباس بلوچی استاندار سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون، «لباس بلوچی استاندار در یک مصاحبه تلویزیونی سانسور شد،» عجیب ترین شایعه این روزهای شبکه های مجازی استان سیستان و بلوچستان است که به واسطه برخی عامل دست به دست می چرخد.
انگار کسانی اصرار داشتند تا همه را از این خبر عجیب مطلع کنند، حمله به رئیس صدا و سیما استان سیستان و بلوچستان هم دقیقا بعد از انتخابات و شکست طیف خاص استان کلید خورد.
عاملان انتشار این خبر که به گفته برخی از آگاهان استان سیستان و بلوچستان وابستگی آنها به طیفی خاص عیان است خط و مشی خود را از پایتخت و خبرگزاری می گیرند که سردمدار حمله به رسانه ملی است.
آگاهان سیاسی استان بر این باورند که این شایعه یک دهن کجی بود به مدیران و کارکنان صداوسیمای سیستان و بلوچستان که در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند و به خلق حماسه ی مردمی کمک کردند.
اتاق فکر جریان سیاسی شکست خورده سیستان و بلوچستان این روزها آستین ها را بالاتر از همیشه زده اند تا دستورات تخریبی اربابان خود علیه مدیران رسانه ملی در استان را به پیش ببرند.
آنها که از هیچ بهانه ای برای حمله به رسانه ملی گذر نمی کنند این بار در سیستان و بلوچستان دروغ ناشیانه ای با عنوان سانسور لباس بلوچی استاندار را در شبکه های مجازی راه انداختند، شایعه ای که بسیار ناشیانه مطرح شد، در این خصوص ذکر چند نکته بیان می شود.
1-تصویر برداران حرفه ای بر این باورند که تصویر افراد در مصاحبه باید به صورت کلوز باشد زیرا پیام مصاحبه شونده ملاک مصاحبه است نه شکل و شمایل او.
2- از لحاظ تصویر برداری و اصول حرفه ای انتشار تصویر تمام قد از مصاحبه شونده در قاب دوربین عرف نیست.




3- انتشار پیام نورزوی استانداران در کمتر استانی و به صورت تصویری منتشر می شود و طبق عرف، استانداران تنها پیام کتبی منتشر می کنند.
در هر حال برخی گروه های خاص و نزدیک به مراکز دولتی هر از گاهی با ایجاد شایعاتی با پایه و اساس کذب ، سعی در القای مطالبی نادرست دارند. این شایعه سازان می خواهند اینطور به مخاطبان رسانه ملی بقبولانند که پشت دیوارهای جام جم اتفاقات مخوفی درگذر است!
شایعه سازان مارک دار سیستان و بلوچستان که از قضا دستشان هم برای مردم رو شده است گاها دروغ را آنقدر بزرگ می گویند تا باورپذیری اش آسان شود. هم دروغ را بزرگ می گویند و هم دروغگوی های بزرگی هستند اما غافل از اینکه قبل از دروغ گویی اندکی هم تفکر کنند.
این شایعه سازی ها در حالی مطرح می شود که ساعتی پس از ضبط پیام نوروزی استاندار از رسانه ملی، شبکه هامون تصویر تمام قد استاندار با لباس بلوچی را در حین بازدید از ایستگاه نوروزی بین راهی نیکشهر به چابهار منتشر کرد.

با این وجود اما کردستانی مدیر کل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان در خصوص شایعه سانسور لباس بلوچی جناب هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان توسط صدا و سیمای استان که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده است متنی منتشر کرد که در ادامه آن را می خوانیم.

سلام علیکم
عید سعیدنوروز را برشما  هم استانی های عزیزو شریفم تبریک عرض می کنم وآرزومی کنم سالی پرازخیروبرکت داشته باشید  چند روزی است شبهه ای مطرح وموضوعی بی اساس در فضاهای مجازی،جمع اندکی از عزیزان را دلخور ومکدر کرده است ،باصراحت عرض می کنم این مطلب  صحت ندارد، من به شخصه این لباس را دوست دارم و می پوشم وبر خود لازم می دانم باتمام وجود وبه شیوه های مختلف این لباس و این فرهنگ را ترویج دهم کما اینکه این موضوع بر همگان روشن است، وصدالبته این پیامک واین شایعه پراکنی ها در فضاهای مذکور  یک شیطنت است برای سوء استفاده از احساسات پاک عزیزان هم استانی !!!
چند نکته ی مهم وقابل توجه :
1. ما  که خودمان این لباس را می پوشیم وبا عشق و هدفمند آن را ترویج و تبلیغ میکنیم به تن هنر مندان زن و مرد می پوشانیم، چگونه می شود به این شکل، در حذف آن کار کنیم وچرا باید چنین کنیم؟!! 
2. دوستان خیلی سطحی واحساساتی  برداشت و برخورد نکنند، این وصله ها به من، همکاران خدومم و شبکه ی هامون نخواهد چسبید ودر هر حال نسبت به عملکرد رسانه در محضر هر  کسی آماده ی پاسخگویی هستم.
3. با پخش یک گزارش ازهرشخص یا شخصیتی، لباس بلوچی وبلوچ به اوج نمی رسد وبا پخش نشدن آن
حیثیتی به باد نخواهد رفت، خدا کند همه باهم باتمام وجود تلاش کنیم برای زدودن غبار غربت،مظلومیت و بدنامی ازچهره ی مظلوم استان سر بلند سیستان و بلوچستان.  
4.شما عزیزان بارها، جناب استاندار را درهمین لباس زیبای بلوچی واز خبر وبرنامه های  همین شبکه ی هامون دیده اید و باز هم خواهید دید واگر غیر این بود و با این مسئله مخالفتی بود از همان اول پخش نمی شد.
5. متاسفانه بعضی از عزیزان متوجه مدیوم خبر وگزارش تک شات "یک نفره "که سوژه وشخص،  مستقیم با مخاطب صحبت می کند،نیستند که می بایست،بسته ویا ازسینه به بالا باشد ،نه تمام قد! ! !   وبا این حساب،ازجناب استاندارو هر شخصیت دیگر باهرلباسی  وهر میزان،بخواهیم مصاحبه بگیریم، بازهم شیوه ی حرفه ای حکم می  کند از سینه به بالا باشد واین کار را انجام می دهیم ولا غیر.
6. توقع و انتظارم از عزیزان فهیم وفرهنگ دوست چیز دیگری است و آن دیدن واقعیات است به شکل همه جانبه  ونگاه عمیق ،نه بر اساس حرف این وآن و البته با اغراض....
به گزارش عصرهامون، آنچه از این متن عیان می شود اینکه مسئولان صدا و سیما سیستان و بلوچستان با زیرکی در تور پهن شده گیر نیفتادند و دست دروغ پراکنان را رو کردند.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcgzq97.ak9wn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما