تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
همزمان با روی کار آمدن دولت تدبیر جریان فتنه استان سیستان و بلوچستان که توسط محافل سیاسی خارج از دانشگاه مدیریت می شود فرصت عرض اندام پیدا کرده تا در کنار ایجاد تنشج در محیط دانشگاه فضای سیاسی استان را در سالهای پایانی دولت روحانی به سمت و سوی دو قطبی هدایت کند.
خیز بلند جریان فتنه برای دو قطبی سازی در دانشگاه های استان/ فرمان این انحرافات از کدام مرکز صادر می شود؟
به گزارش عصرهامون، جریان های نزدیک به فتنه در استان سیستان و بلوچستان در سال پایان عمر دولت یازدهم عزم خود را برای دو قطبی سازی در فضای دانشگاه های سیستان و بلوچستان جزم کرده اند تا از این طریق بتوانند ضمن فشار به مسئولان ارشد دانشگاه اهداف جناحی خود را به پیش ببرند.
در تازه ترین تحرکات انجمن اسلامی پیرو خط امام خمینی (ره) در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با راه اندازی یک نشریه دانشجویی با انتشار تصاویر سران فتنه و مصاحبه های جهت دار ضمن عبور از خطوط قرمز نظام موجب تحریک فضای سیاسی این دانشگاه شد.
دانشگاه های سیستان و بلوچستان بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و حضور برخی افراد شناسنامه دار در استان آبستن حوادث و رویدادهای حاشیه‌ساز زیادی بوده این بار نیز دانشجویان یک تشکل با عبور صریح از خطوط قرمز موجبات زیرسئوال رفتن چهره علمی این دانشگاه را فراهم کردند.
یک نشریه هتاک به ارزش های انقلاب و حامی سران فتنه در شماره دوم با انتشار مصاحبه با ابراهیم یزدی، حمله به شورای نگهبان و درج تصاویر سران فتنه 88 و البته مجرمان سیاسی امنیتی کشور دقیقا بر مدار دو قطبی سازی در محیط دانشگاه حرکت می کند.
تجربه دو قطبی کردن جامعه بویژه در زمان انتخابات در گذشته ملموس بوده است و امروز نیز جریانی خاص که بعد از روی کار آمدن دولت از کنج عزلت جستند در سایه سیاه نمایی علیه نظام و ایجاد دو قطبی واهی در مردم و جامعه دانشگاهی، به خیال خود در پی جلب اعتماد عمومی و کسب کرسی های بیشتری از قدرت است و به اصطلاح برای فتح سنگر به سنگر گام بر می دارد. قطب‌ بندی هایی که ساختگی است و مبتنی بر واقعیت‌های جامعه شکل نگرفته است.
این نشریه نیز به دلیل حمایت های گسترده استانی و فرا استانی از مدیر مسئول آن، توانسته گستاخانه بر علیه نظام بتازد، نشریه مورد اشاره در شماره دوم خود به سراغ ابراهیم یزدی رئيس گروهک غير قا نوني نهضت آزادي رفته است، ابراهیم یزدی در این مصاحبه صراحتا به شورای نگهبان حمله می کند و گفته است: عمل شورای نگهبان من را یاد کمیسار سیاسی روسیه و حزب کمونیسم می اندازد که در انتخابات باید همه را تایید می کرد و بعد مردم حق داشتند از میان کسانی که آنها را می خواهند انتخاب کنند.
مصاحبه مغرضانه گردانندگان این نشریه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با فردی که در جریان فتنه 88 رای مردم را تقلبی دانست  و با معترضان قانون شكن و زياده‌خواه همراهی كرد آن هم در پایان سال دولت تدبیر چه پیامی می تواند داشته باشد؟ اگرچه برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند جریان نشات گرفته در این نشریه هدایت شده از خارج از دانشگاه و برخی از محافل سیاسی استان است.
حرکت های ضد دینی و سیاسی نهضت آزادی و گردانندگان آن باعث شد تا امام خمینی (ره) نسبت به این موضوع و اکنش دهند و گفت: نهضت به اصطلاح آزادی، صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارند و ضرر آن‌ها به اعتبار آن که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد و نیز با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‏های جاهلانه، موجب فساد عظیم ممکن است شوند، از ضرر گروهک‏های دیگر حتی منافقین ـ این فرزندان عزیز مهندس بازرگان ـ بیشتر و بالاتر است.
این تنها گوشه ای از کارنامه سیاه نهضت آزادی و شخص ابراهیم یزدی بود فردی که جریان فتنه گر استان سیستان و بلوچستان به دنبال احیای او است و در نسخه شماره دوم خود در سال 95 نزدیک به سه صفحه را به گفتگو با او اختصاص داده فردی که گروهک تحت مدیریت او توسط امام خمینی (ره) طرد شده بود.
با وجود سابقه تیره و تار ابراهیم یزدی باید دید انجام این مصاحبه و انتشار تصاویر سران فتنه در اولین شمارگان این نشریه توسط انجمنی که مدعی پیروی از خط امام خمینی (ره) است با دبیرکل نهضتی که توسط امام (ره) ضرر آنها بیشتر از منافقین عنوان شده است با چه هدفی و با چراغ سبز چه افرادی انجام شده است؟ آیا این گردانندگان این نشریه دانشجویی از کارنامه سیاه ابراهیم یزدی خبر نداشته اند؟ که این موضوع بعید به نظر می رسد، در حال سئوالی که ذهن ها را قلقلک می دهد این است که مصاحبه و بزرگ نمایی با دبیرکل نهضت آزادی که اختلاف آن با اسلام کاملا عیان است با چه توجیهی صورت گرفته است؟!
البته حمایت های ویژه مدیر مسئول افراطی این نشریه دانشجویی توسط برخی از محافل اجرایی و سیاسی تصمیم ساز استان سیستان و بلوچستان و حمایت گسترده آنها از این فرد زمینه ساز سلسله گستاخی های پرشمار را در دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.
در هر حال و با روی کار آمدن دولت جدید و به دست گرفتن امور اجرایی استان توسط جریانی شناسنامه دار جای تعجب نیست که دلدادگان فتنه در استان فرصت عرض اندام بیشتری برای ضربه زدن به ریشه های نظام اسلامی پیدا کرده اند و به پشتوانه همین حمایت های نامرئی محافل سیاسی با سینه ستبر در آخرین سال عمر دولت تدبیر به دنبال دوقطبی سازی در فضای دانشگاه و بسط آن به جامعه برای رسیدن به مقاصد خود هستند. https://www.asrehamoon.ir/vdcepp8v.jh8n7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما