ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> حفظ شخصیت و امنیت زن، فلسفه حفظ حجاب است | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۲
مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوه:

حفظ شخصیت و امنیت زن، فلسفه حفظ حجاب است

گفتمان دینی عفاف و حجاب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میرجاوه برگزار شد.
حفظ شخصیت و امنیت زن، فلسفه حفظ حجاب است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون، به نقل از لادیز، گفتمان دینی عفاف و حجاب با حضور دختران عضو کانون و خانواده ها  و با همکاری کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان میرجاوه در محل کانون پرورش فکری برگزار شد.

مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان میرجاوه در جمع مادران و دختران اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش است و انواع مختلفی دارد که رعایت آن از سن بلوغ بر زنان و مردان واجب می شود، خداوند در قران به زنان تاکبد کرده که زینت های خود را از نامحرمان بپوشانند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی هاشمی پور افزود: انواع حجاب در گفتار، رفتار و حجاب چشم است، فطرت انسان به گونه ایست که به دنبال پوشش و حفظ حجاب است، کودکان از سن خاصی علاقمند به پوشیدن چادر و حجاب دارند و نباید این فطرت سرکوب شود.

وی خاطرنشان کرد: استمرار در پوشش حجاب باعث ماندگاری آن می شود، فرد تا زمانی که حجابش را رعایت کند ارزشمند است و بیشترین آسیب ناشی از عدم رعایت حفظ حجاب، متوجه بانوان می شود، حجاب چشم می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند و حجاب چشم باید در مردان و زنان حفظ شود.

 

 

وی ضمن بیان فواید رعایت حفظ حجاب، تاکید کرد: حفظ حجاب آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد، مصونیت از انحرافات، حفظ کرامت و ارزش زن، حفظ امنیت فردی و اجتماعی، حفظ اعتقادات مذهبی، حفظ عفت زن، حفظ کیان خانواده، سلامت نسل جدید از جمله آثار مثبت حجاب در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمی پور تصریح کرد: حجاب رفتار و گفتار نیز باید رعایت شود، یک بانوی محجبه باید در گفتار و رفتار خویش حجاب داشته باشد تا حجاب اسلامی را به طور کامل رعایت کرده باشد و عدم رعایت این موارد سبب فساد در جامعه خواهد شد، در واقع مصونیت شخصیت و امنیت زن، فلسفه حفظ حجاب است.

وی درباره اهمیت اقامه نماز نیز بیان داشت: نماز ستون دین و از جمله مواردیست که در قیامت از انسان سوال خواهد شد، لازمه خواندن نماز خلوص نیت، طهارت و حضور قلب است.

برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع نماز و حجاب، مسابقات ادبی، بازی با کلمات، آشنایی دانش آموزان با احادیث و آگاه سازی خانواده ها نسبت به آسیب های معضل اعتیاد و چگونگی پیشگیری از آن از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

انتهای پیام/4947

https://www.asrehamoon.ir/vdci5wav.t1aqq2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما