تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۹
گزارشی از طبابت زوج جوان در محرومترین نقطه کشور؛

بهترین حس من خدمت به مردم خصوصا مردم مناطق محروم بود

پزشک عمومی شهرستان سرباز گفت: بهترین حس من و همسرم خدمت به مردم خصوصا مردم مناطق محروم بود و همین عامل، لذتی بی اندازه در کار ما ایجاد میکرد.
بهترین حس من خدمت به مردم خصوصا مردم مناطق محروم بود
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از پاپایا، در تقویم کشور ما یک شهریور ماه همزمان با زادروز ابو علی سینا مصادف است با  روز پزشک روزی برای ارج نهادن به مقام طبیبان که با زحمات شبانه روزی خود دردی را از الام انسانها کاهش می دهند.
اتفاقات و شایعه های چند سال اخیر که در زمینه پزشکی مطرح شد و موجی منفی را در خصوص زحمات این قشر خدوم جامعه ایجاد کرد، باعث رنجش خاطر افرادی شد که نه تنها مادیات برایشان اهمیتی ندارد بلکه بسیاری از آنان تنها به دلیل کمک به مردم و درمان بیماریهای آنان ردای سفید پزشکی بر تن کرده اند و در جای جای کشور با غول بیماری مباره میکنند.
آری واژگانی با تعابیری گزنده مثل زیر میزی، قصور پزشکی و درآمدهای میلیاردی ناشی از ازدیاد بیمار در کنار اخبار و شایعاتی از این دست باعث شد تا جایگاه مقدس پزشکی در نظر عموم مردم افول کرده و اکثر قریب به اتفاق مردم جامعه، پزشکان را قشری جدا از جامعه بدانند که با استفاده از دردهای بیماران در رفاه زندگی میکنند.
این سخنان در حالی در جامعه مطرح شد که اکثریت افراد از مشکلات و دغدغه های جامعه‌ی پزشکی بی خبر بودند و تاکنون کلماتی مثل شیفت شب، دوری از خانواده، استرس، خدمت در محروم ترین مناطق کشور و فشارکاری به گوش‌شان نخورده و یا آنها را از جمله اقتضائات لاینفک این حرفه می‌دانند.
همه ما میدانیم که پزشکان از قشرهای تاثیرگذار در جامعه هستند که اعتماد به آنها سلامتی و تندرستی را ایجاد می کند، دستان مهربان پزشکان کاهنده آلام و دردها است و آنها علاوه بر توجه به رسالت خطیر خود در لحظه های حساس در کنار سایر مردم در صحنه حضور دارند و به رسالت خود به عنوان یک شهروند عمل می کنند، یکی از مهم ترین فعالیت های پزشکان همدردی با ملت های مظلوم و حضور در مناطق محروم کشوراست.
به بهانه همین روز خبرنگار پاپایا، به سراغ زوج جوانی که بیش از یک سال است در این منطقه خدمت میکنند رفته تا با آنها به گفت و گو بپردازد که در ادامه میخوانید:
 
محمد یوسفی از پزشکانی است که بیش از یک سال  است به همراه همسرش زینب رجبی برای خدمت به شهرستان سرباز یکی از محروم ترین مناطق کشور آمده است.
این پزشک عمومی که سه سال است ازدواج کرده، اظهار داشت: من و همسرم  به مدت یک سال است که برای خدمت به مردم محروم شهرستان سرباز در این منطقه حضور داریم.
وی افزود: بهترین حس من  و همسرم خدمت به مردم خصوصا مردم مناطق محروم بود و همین عامل، لذتی بی اندازه در کار ما ایجاد میکرد.
وی با اشاره به محرومیت های منطقه بیان کرد: عمده مشکلات ما در این منطقه کمبود وسیله نقلیه برای تردد به روستاها و ویزیت بیماران است.
یوسفی  بابیان اینکه شهرستان سرباز را ما خودمان برای خاطر نشان کرد:  برای ما لذتی بالاتر از خدمت به مردم محروم نیست و اینگونه است که از کار خود لذت میبریم
وی در پایان با بیان اینکه مردم این منطقه نیاز به حمایت و فرهنگ سازی دارند گفت: از جوانان و نوجوانان می خواهم که شغل خود را بر اساس استعداد و علاقمندی خود انتخاب کنند و در این بین جای هم برای خدمت به محرومان بگذارند و اینگونه است که با شهامت و پشتکار به ارزوی خود خواهند رسید.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcgt397.ak9ux4prra.html
منبع : پاپایا
نام شما
آدرس ايميل شما