تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
استاندار سیستان و بلوچستان که در روزهای گرد و خاکی حاضر به حضور در مناطق شمال استان نبود بالاخره برای افتتاح پروژه های هفته دولت راهی شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز می شود.
سفر استاندار سیستان و بلوچستان به دیار فراموش شدگان/ آیا بی مهری دولتمردان به سیستان نشینان پایان می یابد؟!
به گزارش عصرهامون، ساکنین سیستان چند سال است که شاهد ورود گردوخاک در آسمان منطقه هستند و سال هاست که  تنفس در هوای سالم به آرزوی محال مردم این منطقه بدل شده است اما بی محلی مسئولین درد مردم را چند برابر کرده است.

امروز روزهای مردم سیستان با بی مهری دولتی ها به برزخی مبدل گشته است که با هر بار اعلام هواشناسی مبنی بر فرارسیدن گردوخاک و طوفان لرزه بر اندام مردم این دیار به ویژه آن هایی که ناراحتی های تنفسی و قلبی دارند، می اندازد.

از آنجا که  منشاء این گرد و خاک خشکسالی های اخیر در سیستان است بسیاری کلید حل این مشکل را در دست مسئولان ارشد کشور می دانند که باید از طریق دیپلماسی خارجی اقدام به برطرف کردن آن کنند اما دولتی ها نیز با تاکتیک آلزایمر عمدی از مشکلات سیستان گذر می کنند.

سالهاست وضعیت گردوغبار در شمال سیستان و بلوچستان به وضعیت بحرانی رسیده قرار شد اما بنا به اعلام برخی از نمایندگان کنونی و سابق مجلس و آنچه ملموس است، سازمان محیط زیست تاکنون اقدام کارگشایی انجام نداده و همچنان تاخت و تاز گرد و خاک را در شهرهای سیستان جولان می دهد.

مردم و نمایندگان سیستان بارها از بی توجهی دولتمردان در خصوص وضعیت بحرانی سیستان گلایه کردند اما گوش شنوایی برای شنیدن دردهای مردم نبود، ساکنان شمال سیستان و بلوچستان از اواخر هفته گذشته تا به امروز روزهای سختی را پش سر گذاشته و به قول خودشان ریه های آنها دیگر تاب تنفس گرد و خاک را ندارد.

در کنار تحمل درد بی تفاوتی مسئولان کشوری بی مهری مسئولین استانی دیگر نوبر است، در کنار اعتراض های متعدد مردمی ولی در استان سیستان و بلوچستان مسئولان و متولیان امر همچنان بی تفاوت هستند و البته این نوع بی تفاوتی و کنار آمدن با موضوع هم دامن شماری از مردم استان را گرفته است.

بی تفاوتی های مسئولان در حالی همچنان ادامه دارد که مردم سیستان بارها خواستار حضور استاندار سیستان و بلوچستان در روزهای بحرانی منطقه بودند اما اوسط هاشمی که گویا نفسش به نفس مردم بند نیست ترجیح داد در روز های گرد و خاکی سیستان با والی نیمروز راهی چابهار شود!

اما اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان بعد از مدت ها دروی از شمال استان قرار است به بهانه هفته دولت راهی شهرهای این منطقه شود تا شاید به بهانه این هفته هم که شده ساعاتی پای درد و دل مردم بنشیند.

هر چند این سفر بسیار دیرتر از خواسته های مردم بوده است اما می تواند بابی برای سفرهای بعدی باشد و نشان دهد دولتمردان هنوز هم به یاد مردم سیستان هستند.

انتهای پیام// https://www.asrehamoon.ir/vdcjvmeo.uqeaozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما