تاریخ انتشار :جمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۱
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم گفت: با برگزاری ازدواج آسان و ساده، می توان همه جوانان را به سمت و سوی این سنت الهی سوق داد و از رواج بی بند و باری جلوگیری کرد.
ازدواج های آسان و ساده از رواج بی بند و باری در جامعه جلوگیری می کند
به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس، حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته به سالروز تاسیس شهادت امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام که دارای مقام و منزلت بالایی بود، زمانی که متولد شد پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) در موردش اینگونه فرمودند:" برای من فرزندی به دنیا آمده است که مانند موسی بن عمران و شبیه عیسی بن مریم است.
وی افزود: این سخن امام رضا (ع) در مورد امام نهم، نشانگر مقام و منزلت والای امام جواد (ع) است.
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم به 12 شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و روز مبارزه با استعمار اشاره و بیان کرد: بعد از ورود انکلیسی ها در جنگ جهانی اول به خاک کشور ما، این جوان مبارز بر علیه ارتش استعمارگر انگلیس شروع به مقابله کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری با اشاره به اینکه شهید رئیس دلواری با حملات خود ضرباتی را به ارتش انگلیس که آن زمان قدرتمندترین ارتش جهان بود ضرباتی وارد ساخت تصریح کرد: بعد از چند سال مبارزه با استعمارگران و در همین راه به شهادت رسید، که این روز بعد از انقلاب اسلامی به نام روز مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.
وی با اشاره به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: این دو زوج بهترین الگو برای زنان و مردان امروز است، و این ازدواج باید الگویی برای جوانان باشد.
امام جمعه بخش جلگه چاه هاشم با تاکید بر اینکه جوانان از ازدواج های تجملاتی و تشریفاتی که با هزینه های گزاف برگزار می شود خودداری کنند تصریح کرد: زیرا این تشریفات و هزینه هامشکلات زیادی را برای جوانان ما بوجود آورده است.
حجت الاسلام والمسلمین نظر بامری اضافه کرد: ازدواج های تشریفاتی سنت بسیار غلطی است که در جامعه ما رواج پیدا کرده است و در نتیجه بخاطر همین است که جوانان ما نمی توانند ازدواج کنند.
وی با اشاره به اینکه باید  ازدواج های آسان در جامعه ما رواج پیدا کند تصریح کرد: با برگزاری ازدواج آسان و ساده، می توان همه جوانان را به سمت و سوی این سنت الهی سوق داد و از رواج بی بند و باری جلوگیری کرد.
انتهای پیام/8306
https://www.asrehamoon.ir/vdcaoana.49n0o15kk4.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما