تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۰۴
رئیس اداره جهاد کشاورزی دلگان بیان کرد؛

آغاز کاشت گندم و جو در اراضی کشاورزی شهرستان دلگان

یارمحمد بامری از آغاز کاشت گندم و جو در بیش از 8 هزار هکتار از اراضی جنوب غرب سیستان و بلوچستان خبر داد.
آغاز کاشت گندم و جو در اراضی کشاورزی شهرستان دلگان
به گزارش عصرهامون به نقل از  دلگان پرس، یارمحمد بامری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس از آغاز کاشت گندم و جو در این شهرستان از دهم آبان ماه خبر داد و گفت: عملیات کاشت گندم و جو تا اواسط آذرماه در مزارع کشاورزی دلگان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه سطح زیر کشت امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت افزود: امسال بیش از 8 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دلگان زیر کشت گندم و جو خواهد رفت.
 رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان تصریح کرد: گندم و جو به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری خواهد شد و این افزایش سطح زیر کشت هم به این دلیل است.
یارمحمد بامری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 25 هزار تن گندم از اراضی کشاورزی سطح شهرستان دلگان برداشت شود بیان کرد: میزان برداشت در سال گذشته در دلگان 23 هزار تن بوده است.
وی با بیان اینکه صد در صد گندم و جو در این منطقه به شیوه کشت آبی، آبیاری می شود اضافه کرد: بیشترین آبیاری در شهرستان دلگان به روش سنتی است و در برخی از نقاط هم به روش نوین انجام می شود.
 رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دلگان اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت گندم و جو در دشت های چاهشور و جلگه چاه هاشم است، البته در سایر روستاها هم کاشت می شود.
یارمحمد بامری خاطر نشان کرد: برداشت گندم و جو در شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان از اواخر فروردین ماه هرسال آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ادامه دارد.
انتهای پیام/8306 https://www.asrehamoon.ir/vdchkkn6.23nwxdftt2.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما