تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۰
مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت گفت: استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان انواع بیماری‌های سرطان گام مهمی برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در هزینه‌‌های سلامت کشور است.
سالانه ۳ هزار میلیارد تومان برای درمان بیماران سرطانی هزینه می‌شود/ تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از سلول‌های بنیادی
به گزارش سرویس اجتماعی  عصرهامون به نقل از صیاد یوسفی، مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار سینا با اشاره به برگزاری همایش "کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی" اظهار کرد: با توجه به تحول علوم پزشکی در طول دوره‌های مختلف انتظار می‌رود که در رشته سلول‌های بنیادی نیز تغییرات اساسی برای درمان بیماری‌های مختلف صورت گیرد.
 
مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هزینه درمان بیماران سرطانی سالانه حدود 3 هزار میلیارد تومان در کشور است، گفت: مهمترین مبحث همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی بررسی اثرات سلول‌های بنیادی برای درمان سرطان و توانایی آن در کاهش مصرف داروهای سرطان است.
 
یوسفی، بیان کرد: در صورتی که بتوان از سلول‌های بنیادی در درمان انواع بیماری‌های سرطان استفاده کرد، برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و صرفه‌جویی در هزینه‌‌های سلامت گام‌های مهمی در کشور برداشته خواهد شد.
 
وی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی بر این است تا با ورود به این عرصه مبحث کاربرد سلول‌های بنیادی در حوزه سلامت و پزشکی را مطرح کند و آن را اشاعه دهد.
 
این مقام مسئول افزود: از طرفی جذب محققین برای تلاش در این حوزه از دیگر اهداف بسیج جامعه پزشکی است تا بتواند برای درمان بیماری‌های مختلف از جمله بیماری‌های پوست، گوارش، کلیه، سلول‌های عصبی، سرطان و غیره راهکار جدید ارائه کند.
 
مسئول مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت تصریح کرد: انتظار داریم علاوه بر اینکه همایش کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی نتایج مورد نظر را داشته باشد، به طور مستمر نیز برگزار شود تا با ورود مقالات جدید برنامه‌های تخصصی‌تری را برگزار کنیم.
 
یوسفی، در پایان با اشاره به اینکه همایش ملی کاربرد سلول‌های بنیادی در پزشکی برای اولین بار به همت بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت و انجمن سلول‌های بنیادی کشور برگزار می‌شود، گفت: این همایش طی روزهای 4-3 خرداد ماه سال جاری در محل تالار شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjvxeh.uqex8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما