تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
امروزه برخی به دلیل گرایش به فرهنگ غلط غرب و اثرات مخرب ماهواره اصالت فرهنگ اصیل جامعه اسلامی را گویا از یاد برده و کار فرهنگی را با مسائل غیر اخلاقی و مخالف با فرهنگ ایرانی اشتباه گرفته اند.
فرهنگ غلط غرب و اثرات مخرب ماهواره/ برخی از کارها در جامعه اسلامی پسنیده نیست
فرهنگ غلط غرب و اثرات مخرب ماهواره/ برخی از کارها در جامعه اسلامی پسنیده نیست
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از ندای هیرمند؛ کار فرهنگی اساس و زیر بنای دست یابی به یک جامعه سالم و توسعه یافته و راه حل انتخابی برای درمان و کاهش معضلات و پیش زمینه اجرای برنامه های عمرانی و اقتصادی می باشد .
امروزه برخی به دلیل گرایش به فرهنگ غلط غرب و اثرات مخرب ماهواره اصالت فرهنگ اصیل جامعه اسلامی را گویا از یاد برده و کار فرهنگی را با مسائل غیر اخلاقی و مخالف با فرهنگ ایرانی اشتباه گرفته اند.
این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که صبح دیروز(چهارشنبه) برگزار شد، با اشاره به برگزاری کنسرت و اردوهای مختلط در دانشگاه‌ها فرمودند: کار فرهنگی را در دانشگاه بعضی با کنسرت و اردوی مختلط اشتباه گرفته اند؛غربیها چه بهره ای بردند از اختلاط؟ اسلام انسان را شناخته که حکم حجاب و عدم اختلاط را داده است.
از این رو برخی از کارهای فرهنگی که در جامعه اسلامی پسنیده است معرفی خواهیم کرد:
آشنایی با قرآن و کلام خدا قاعدتا در روند زندگی آدم و اخلاق را در سطح جامعه بالا خواهد برد لذا هر گونه فعالیت قرآنی حتی بشکل جلسات قرائت قدیمی یک کار فرهنگی ارزشمند و درمانی معضلات بوده و نقش پیشگیری از ابتلا به ناهنجارها را هم خواهد داشت و لذا مانند خود قرآن یک منبع پایان ناپذیر برای کارهای فرهنگی خواهد بود .
برپایی و اجرای نمایشنامه های مذهبی را از دیگر کارهای فرهنگی در جامعه اسلامی میتوان نام برد که جوانان و نو جوانان با زندگی نامه اهل بیت (ع) آشنا شده و اخلاق و رفتار آنها را سر لوحه کار خود در زندگی و محل کار خود قرار دهند.
مطالعه نیز امروزه یکی از فرهنگ هایی است که روز به روز در حال فراموشی و کمتر شدن در بین افراد جامعه می باشد با پیدایش دنیای جدیدی به نام فضای مجازی اکثریت جوانان گرایش به این فضا آورده اند.
بی شک در دنیای مجازی مرزی وجود نداشته و با نرم افزار های گوناگونی که ساخته دست مستکبران و دشمنان اسلام است دسترسی به سایت های غیر اخلاقی کار آسانی شده است.
از این رو باید در ترویج فرهنگ مطالعه هر فردی کوشا بوده و فرمایشات مقام معظم رهبری را در این زمینه بیش از پیش جدی بگیرند،زیرا که از موثر ترین و ماندگارترین روشهای آموزش و ارتقاء سطح فرهنگ جامعه عادت دادن مردم به مطالعه و استفاده از نوشتارهای مختلف به صورت کتاب ، جزوه ، نشریه و حتی مطالعه در فضای مجازی می باشد .
امروزه با وجود جنگ نرم یا همان جنگ فرهنگی هر فردی مسئولیت هایی در زمینه ترویج فرهنگ عاشورایی و کوشا بودن در زمینه اخلاق و منش اسلامی را دارد زیرا دشمنان اسلام و ایران هزینه های ملیاردی را در زمینه ترویج غلط فرهنگ غرب با ساخت عکس و فیلمهای غیر اخلاقی را دارند.
وحید شهرکی
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcdjz05.yt0jf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما