تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۹
2 سال پس از حادثه مدرسه اسوه حسنه زاهدان؛

8900 کلاس شمال و 3922 مدرسه جنوب سیستان و بلوچستان تجهیز شد

پس از حادثه آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه، برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در دیگر مدارس استان، سیستم های سرمایشی و گرمایشی ایمن سازی شدند.
8900 کلاس شمال و 3922 مدرسه جنوب سیستان و بلوچستان تجهیز شد
به گزارش عصرهامون، 27 آذرماه 1397 حادثه ای تلخ در یکی از مدارس زاهدان چهار دانش آموز نشکفته را پرپر و قلب خانواده های آن ها و بسیاری از مردم استان را داغدار کرد.
 
وقوع این حادثه دوباره یادآوری کرد که مدارس زیادی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که حداقل نکات ایمنی در آن ها رعایت نمی شود و به جای اینکه کانون علم و تربیت، رشد و خلاقیت باشند محلی برای وقوع حوادث است.
 
سیستان و بلوچستان از گذشته های دور، با شاخص های آموزشی فاصله زیادی داشته است، فضای آموزشی، معلم، مدارس ایمن و نوساز با رعایت حداقل استانداردها شاخص هایی است که در این استان اگرچه ضروری به نظر می رسد اما رعایت نمی شد.
 
حادثه مدرسه اسوه حسنه، نه در یکی از روستاهای دور افتاده استان، بلکه در قلب مرکز سیستان وبلوچستان، زاهدان، به وقوع پیوست و دوباره توجه ذهن های زیادی را به سمت ایمنی، حلقه مفقوده در مدارس زاهدان جلب کرد.
 
بر این اساس اقداماتی برای کاهش ضریب ناایمنی در مدارس سیستان و بلوچستان انجام شد که از جمله می توان به استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی و تجهیز مدارس به این وسایل اشاره کرد.
 
اختصاص 110 میلیارد تومان برای تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی
 
حمیدرضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما بیان کرد: پس از آتش سوزی مدرسه اسوه حسنه در زاهدان برای جلوگیری از تکرار این حادثه دلخراش در دیگر مدارس استان اقداماتی انجام شد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس برای سال تحصیلی 98-99 میزان 100 میلیارد تومان و برای سال تحصیلی 99- 1400 میزان 110 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس استان به وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد اختصاص داده شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: پس از این حادثه تلاش شد شرایط به نحوی پیش برود که این اتفاقات به حداقل برسد، شمال استان بیشترین سرما را دارد و در خصوص تامین وسایل گرمایشی، در این قسمت ۱۱ هزار و صد کلاس درس غیرایمن داشتیم که هشت هزار و نهصد کلاس ایمن شد و 2 هزار و صد کلاس نیز باقی مانده است و باقی مانده و در حال پیگیری است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در جنوب استان نیز تامین وسایل سرمایشی مدنظر بود که بر این اساس پنج هزار و نهصد و بیست و دو مدرسه که استاندارد نبود و از این تعداد سه هزار و نهصد و بیست و دو مدرسه استاندارد شد.
 
رخشانی بیان کرد: در جنوب استان هنوز استانداردسازی 2 هزار مدرسه در دستور کار است و تجهیزات تامین و با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.
 
وی اظهار کرد: تلاش می شود دانش آموزان در کلاس و مدرسه ایمن درس بخوانند و خانواده ها آرامش داشته باشند، در خصوص اینگونه حوادث همه مسئولیم و باید تلاش شود آسیب ها به حداقل برسد.
 
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcaeen6w49nee1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما