تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۹
پس از نیت 10 روزه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع محرومیت های سیستان وبلوچستان در این عرصه، صبح امروز در اولین روز از ورود وزیر جوان شاهد قطع خطوط ارتباطی در شهرستان خاش بودیم.
ضعف زیرساخت های مخابراتی پای وزیر جوان را به سیستان وبلوچستان کشاند/ قطع خطوط ارتباطی "خاش" در اولین روز از حضور آذری جهرمی
به گزارش عصرهامون، ضعف زیرساخت های ارتباطی، قطعی خطوط ارتباطی و اینترنتی در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان سال هاست مردم صبور این خطه را سرگردان در بلندای ارتفاعات برای برقراری یک تماس و بهره مندی از اینترنت کرده به گونه ای که با شیوع ویروس منحوس کرونا و تغییر در روند زندگی و مهاجرت از دنیای حقیقی به مجازی از كشاورز و بقال دورترین روستا تا سازمانها، وزارتخانه ها، هایپر ماركت های بزرگ، پمپ های بنزین، شبكه های اجتماعی و اطلاع رسانی همه و همه بخشی از حیات خود را در گرو فعال بودن اینترنت می دانند.

مردم این خطه پهناور به ویژه روستانشینان بارها از اختلال در اینترنت و عدم آنتی‌دهی مناسب تلفن همراه در بسیاری از نقاط گلایه داشته، از همراهی که اکثر مواقع همراهی نکرده و رفیق نیمه راه می شود به ویژه از زمانی که آموزش‌های آنلاین مدارس و شبکه شاد دغدغه ای دوچندان برای خانواده ها به وجود آورد.

در چنین شرایطی در بسیاری از مناطق پهناورترین استان کشور وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه و در دسترس بودن اینترنت با کیفیت مناسب بسیار ضعیف و برای خیل عظیمی از ساکنان افسانه است؛ مشکلات آنتن‌دهی ضعیف و سرعت لاک‌پشتی اینترنت در تلفن همراه که تنها مختص یک اپراتور خاص نیست و تقریبا تمامی مخاطبان اپراتورها با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

این مشکل تنها در مناطق روستایی و دور از دسترس به مرکز شهرها نیست، حتی در مرکز استان "زاهدان" هم علیرغم سیگنال قوی اما باز هم تلفن همراه همراهی نمی کند به گونه ای که برای دسترسی به یک صفحه وب یا اتصال اپلیکشن‌های تلفن همراه به دادهها، صبر ایوب را از خدا خواستاریم.

 با این تفاسیر اما در حالی ضعیف زیرساخت های مخابراتی پای "آذری جهرمی وزیر جوان دولت" را به سیستان وبلوچستان کشاند که این روزها بازار کندی و اختلالات اینترنتی گرم است و به دنبال آن کاربرانی که در زمینه حل مشکلات خود موفق به دریافت پاسخ مناسبی از مراکز پشتیبانی سرویس اینترنت نشده‌اند گلایه‌های متعددی دارند.

بیان این مطلب ضروری است که صبح امروز نیز در اولین روز حضور وزیر ارتباطات در سیستان وبلوچستان تمامی خطوط ارتباطی شهرستان خاش قطع شد که باید این را اولین دستاورد وزیر جوان دولت در ماراتن 10 روزه حل مشکلات مخابراتی سیستان و بلوچستان بدانیم.
 
 کلافگی مردم زهدان از قطعی مکرر خطوط تلفن و اینترنت

آنچه امروز در شهرستان زاهدان با آن مواجه هستیم نامطلوب بودن خدمات تلفن ثابت و اینترنت و عدم ارائه خدمات لازم برای رفع قطعی های تلفن ثابت است که باعث بروز مشکلات متعدد برای مشترکان شده این در حالیست که یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز یعنی تلفن و اینترنت موجب رونق کسب و کار، درآمد و زمینه ساز ارتباطات عمومی می شود که در این منطقه نادیده گرفته شده است.

بخش های کورین و نصرت آباد مربوط به شهرستان زاهدان که فاصله چندانی با این کلان شهر نیز ندارند با مشکل آنتن دهی خطوط تلفن همراه و عدم دسترسی به اینترنت روبرو هستند. کندی و قطعی اینترنت از جمله مشکلات مطرح شده توسط شهروندان است.

بسیاری از روستاهای این دیار از نعمت اینترنت بهرمند هستند اما اتصال اینترنت در آنها به سختی انجام شده و سرعت لاکپشتی آن زمینه نارضایتی اهالی را به دنبال دارد، افزایش قیمت بسته های اینترنتی معضل دیگری است که در این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا اقشار مختلف مردم نیاز به استفاده از اینترنت برای کارهای خود دارند اما هزینه های زیادی بر خانواده ها تحمیل شده است.

وضعیت ارتباطات و زیرساخت های مخابراتی در دلگان نامطلوب است

 در مسیرهای روستایی و شهری و محورهای مواصلاتی دلگان عدم دسترسی به آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت وجود دارد که مردم به شدت از این وضعیت ناراضی بوده، ضعف در آنتن دهی تلفن همراه یک معضل جدی و بسیار آزار دهنده در این شهرستان است که امید می رود مسئولان زودتر تدبیری اندیشیده تا گره از مشکلات مردم باز شود چرا که در نقاط شهری و روستایی دلگان زیرساخت های مناسبی برای خدمات دهی در حوزه ارتباطات فراهم نیست و در شرایط مختلف با ضعف شدید در آنتن دهی تلفن های ثابت و همراه و عدم دسترسی به اینترنت مواجه هستند.
 
آنتن دهی رویای دوردست مردم سراوان

وجود مشکلات زیر ساختی و مخابراتی در بخش مرزی جالق و بم‌پشت شهرستان سراوان یا قطع و سرقت فیبرهای نوری از یک سو و از سوی دیگر کوهستانی بودن منطقه عاملی برای حرکت لاکپشتی اینترنت در این شهرستان است.

این معضل با توجه به اینکه در عصر ارتباطات قرار داریم به یک چالش اساسی برای مردم سراوان تبدیل شده به خصوص دانش آموزان و دانشجویان که بیشترین لطمه را از ضعف زیرساخت های مخابراتی متحمل شدند به گونه ای که از حضور در کلاس های آنلاین و امتحانات نیز محروم مانده اند.  

سریال ناتمام قطع تلفن در نیکشهر

نیکشهر یکی دیگر از شهرهای سیستان وبلوچستان است که اهالی آن از قطع مکرر ارتباطات تلفنی و اینترنت و سرعت پایین گلایه داشته و از قطع تلفن های ثابت نیز به ستوه درآمده اند زیرا مزید بر مشکل و باعث سرگردانی کاربران منطقه شده است.
 
پشتیبانی ضعیف سرویس های اینترنت در سیستان

قطعی گاه و بی گاه اینترنت و همچنین سرعت بسیار کند آن در مناطق پنجگانه شهری سیستان باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شهروندان شده است، بر این اساس با توجه به سرعت کند اینترنت در این منطقه، می طلبد تا پشتیبانی این سرویس ها توجه بالاتری به مشترکین و مراکز دولتی داشته باشند.

اختلال مخابراتی در چابهار

در حالی از شهرستان چابهار به عنوان یکی از قطبهای اقتصادی منطقه یاد می شود بروز چنین مشکلات پیش و پا افتاده ای برای این شهرستان قابل قبول نمی باشد.

در این شهرستان  خدمات‌دهی دستگاه‌های دولتی همانند شرکت مخابرات اندر خم یک کوچه‌ باقی مانده به گونه ای که در روستاهای شهرستان دشتیاری و پیرسهراب و بخش تلنگ و زرآباد زیر ساخت های اولیه فیبر نوری خطوط تلفن با تیر برق به صورت هوایی بوده که اکثرا به دلیل سرقت تجهیزات ( کابل) موجود این بخش ها فاقد امکانات اولیه برای دسترسی به اینترنت هستند.

 گلایه ایرانشهری ها از قطع ارتباطات مخابراتی

قطع ارتباطات تلفن در ایرانشهر و مناطق تحت پوشش دائم تکرار می شود و گویا این مشکل هرگز پایان ندارد، در شرایط فعلی که مدارس به علت شیوع کرونا تعطیل است، محصلان این دیار در استفاده از فضای مجازی برای آموزش محروم مانده اند.

شهرستان های ایرانشهر و بمپور با ضعف زیر ساخت های مخابراتی مواجه بوده و در اکثر مناطق به خصوص حاشیه شهر و روستاها فاقد شبکه اینترنتی بوده، همچنین در بخش بزمان نیز مردم با مشکل عدم وجود اینترنت مواجه بوده که حل تمامی این معضلات همتی جهادی می طلبد.

1200 روستای سیستان و بلوچستان به اینترنت متصل می شود

محمد جواد آذری جهرمی،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز در نخستین نشست خود در سفر به سیستان و بلوچستان در جمع مسئولان این استان بیان کرد: نبود اینترنت در برخی نقاط روستایی سبب شده تا شکاف دیجیتال به شکافی واقعی در دسترسی به اطلاعات و خدمات تبدیل شود.

وی افزود: در شرایط پاندمی کرونا خدمات آموزشی، اطلاع رسانی، بانکداری، بهداشت و بسیاری از خدمات دولت در فضای مجازی ارائه شد که تقویت بیشتر زیرساخت‌های ارتباطی را می‌طلبد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در این سفر 10 روزه هزار و 200 روستای سیستان و بلوچستان به شبکه اینترنت متصل می‌شوند؛ البته قبلا نیز 2 هزار و 500 روستای دیگر به اینترنت متصل شدند که کار بزرگی بود اما وظیفه ما انجام کارهای بزرگتر است.

آذری جهرمی همچنین به تقویت پوشش جاده‌ای در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در گذشته پوشش جاده‌ای در 700 کیلومتر از محورهای مواصلاتی این استان تقویت شد که در این سفر 850 کیلومتر دیگر در دستور کار قرار دارد.

وی به مشکل نبود ارتباطات پایدار در برخی نقاط استان اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد ارتباطات پایدار یکی دیگر از اهداف این سفر است.
آذری جهرمی با بیان اینکه هزار و 200 روستای هدف‌گذاری شده بعد از 2 هفته به اینترنت متصل خواهند شد، گفت: با تیم و تجیهزات کامل در سیستان و بلوچستان حاضر شدیم تا به صورت نمادین نشان دهیم در یک مدت مشخص و کوتاه می توان تاثیر مثبت در جامعه ایجاد کرد و با تمرکز بر مشکلات می توانیم وضعیت ارتباطی استان را به وضعیت مطلوب و مورد رضایت مردم برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی مانند شرکت برق و راه و شهرسازی در این پروژه ضروری است ودر صورتی که به اهداف تعیین شده دست یابیم موفقیتی جمعی حاصل شده و اگر هم این اهداف محقق نشود همه ما باید پاسخگوی مردم باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: با ایجاد این زیرساخت‌ها نه تنها ارتباطات بلکه آموزش، تجارت، بهداشت، بانکداری و خدمات الکترنیک دولت تقویت خواهد شد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdccx1qs12bq1p8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما