تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۶
شهید محسن خزائی هم حقیقت را روایت می کرد و هم راوی مقاومت مدافعانی بود که برای دفاع از اسلام ناب محمدی عازم سوریه شده بودند.
"محسن خزائی"؛ از حق نگاری تا شهادت در لباس مدافع حرم/شهیدی که هم روایتگر حقیقت بود و هم راوی مقاومت
به گزارش عصرهامون؛ دیروز روز خبرنگار بود و امروز روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم، بنابراین فرصت را غنیمت شمردیم تا بار دیگر گریزی بزنیم به زندگی نامه شهیدی که به قیمت جان خود و با جوهر خون حقایق را بازگو کرد و با نثار جانش، رسالت عاشقی را به پایان رساند.

آری مقصودمان شهید خبرنگار محسن خزاعی است که برای دفاع از حرم و مبارزه با داعش و به عنوان راوی مقاومت، صحنه های مبارزه با ظالمان را برای مسلمانان روایت می کرد.

خزائی ۱۵ آذر  سال ۵۱ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود، این خبرنگار اهل سیستان و بلوچستان در سال ۷۴ به عنوان متصدی صدا فعاليت خود را آغاز کرد و  با هدف ایجاد شور و نشاط در جوانان مدیریت باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان را بر عهده گرفت و هم به آن ها درس خبرنگاری آموخت و هم از رمز و رازهای جهاد و شهادت در راه خدا و دفاع از اسلام و میهن گفت.

جوانمردی که در حادثه تروريستی تاسوکی از کمين گروهک تکفيری جندالشيطان نجات يافت، حادثه ای که یکی از شاگردانش به نام شهید خبرنگار محسن ذوالفقاری به همراه جمعی دیگر از مردم بی گناه این خطه به درجه شهادت نائل آمدند، اما هیچ چیز باعث نشد که از علاقه اش و تلاش برای رسیدن به هدفش دست بکشد، بنابراین عشق دفاع از حرم  او را به سوريه کشاند و در نهایت حین تهیه گزارش از منطقه عملیاتی حلب، در اثر اصابت ترکش ناشی از انفجار خمپاره به ناحیه سر، به آرزوی دیرینه اش رسید.

شهید خزائی در آن روزها، هم حقیقت را روایت می کرد و هم راوی مقاومت مدافعانی بود که برای دفاع از اسلام ناب محمدی عازم سوریه شده بودند، از این شهید دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.

راوی حقیقت و مقاومت مدافعان حرم
 
مریم رخشانی، همسر شهید خزائی می گوید: شهید "محسن" همیشه سفارش می کرد که اهل بیت (ع) را الگوی خودمان قرار دهیم و پایبند بودن به مسائل دینی را به فرزندانمان توصیه می کرد، از آن ها می خواست ضمن توجه به واجبات دین، از ائمه معصوم (ع) الگو و درس بگیرند و راه و منش آنها را در زندگیشان پیاده کنند.
 
به گفته وی، خواسته قلبی شهید خزائی این بود که فرزندانش پیرو ولایت فقیه باشند و در خط رهبر معظم انقلاب و همچون سربازان امام زمان (عج) حرکت کنند و در جامعه حضور پر رنگی داشته باشند.
 
همسر شهید خزایی، می افزاید: "محسن" عاشق کارش بود، با حس مسئولیت، جرات و جسارتی که داشت همیشه سعی می‌کرد کارش را به نحو احسنت و بهترین نوع انجام دهد و بتواند همه اخبار را به درستی منتقل کند، آنقدر علاقه عجیبی به کارش داشت که همیشه می‌گفت اگر می خواهید موفق باشید، عاشقش کارتان باشید و به همراه ها و همکارانتان نیز عشق بورزید.
 
وی ادامه می دهد: شهید خزائی با توجه به احساس مسئولیتش، خیلی تلاش می‌کرد تا بتواند اخبار و واقعیت‌ها را در صحت کامل به سمع و نظر مردم برساند و واقعیت های جنگ را برای مردم آشکار کند. وی عشق و علاقه عجیبی که به اهل بیت، شهید شدن در راه اسلام داشت و این باعث شد که راه شهادت انتخاب کند.

علاقه به اهل بیت (ع) از کودکی
 
عصمت خزایی، خواهر شهید محسن خزایی نیز می گوید: محسن از کودکی علاقه خاصی به اهل بیت (ع) داشت و با جان و دل در مسیر اهداف و ارزش های اسلامی حرکت می کرد و برای بیداری جوانان در راه مکتب اسلام تلاش زیادی داشت، آنقدر شیفته و عاشق بود که تصمیم گرفت برای خدمت به حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) عازم سوریه شود.

وی ادامه می دهد: وقتی از سوریه می آمد از آنجایی که عاشق بود چند روز بیشتر در زاهدان دوام نمی آورد و همیشه می گفت تا من به آرزویم نرسم بر نمی گردم و اکنون نیز به آرزویش که شهادت بود رسید.
خزائی اضافه می کند: بعد از شنیدن گزارش محسن در خبر ساعت ۲ در تاریخ ۲۲ آبان ۹۵ فکرش را هم نمی کردیم که ساعاتی بعد لبیک یا حسین سردهد و به شهادت برسد.

انتهای پیام/

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcbagb8grhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما