تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۴
به رسم قدردانی، بسیاری از مردم و مسئولان در روز ۱۷مرداد با تماس های تلفنی و ارسال پیام از طریق شبکه های اجتماعی این روز را به خبرنگاران پایگاه خبری عصرهامون تبریک گفتند.
تجلیل از روایتگران عرصه خبر در میان واژه ها و سطرها/ رسانه ها؛ گره گشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه
به گزارش عصرهامون؛ ۱۷مردادماه به مناسبت شهادت خبرنگار شهید "محمود صارمی" در تقویم ملی روز خبرنگار نام گرفته است.

این روز به نام مردان و بانوانی است که همچون شمعی می سوزند و دلشان برای اعتلای وطن می تپد و می خواهند با مطالبه گری گره ای از مشکلات هم میهنان خود باز کنند.

بسیاری هستند  که آرزو می کنند آن ها هم خبرنگار شوند و این عرصه را تجربه و لمس کنند، خبرنگاری شغلی است که ورود به آن با خود فرد است و برای رفتن باید از مردم اجازه گرفت.

زیرا خبرنگار زبان گویا و چشم بینای مردم است و با قلم زدن در وادی خبر تلاش می کند راه را برای رفع مشکلات مردم هموار کند.

خبرنگاری یک شغل نیست، حرفه ای سراسر عشق است، راهی سخت و دشوار که تنها با علاقه و عشق به این مسیر پر فراز و نشیب می توان در این وادی قدم برداشت و مخاطرات آن را به جان خرید.

به رسم قدردانی بسیاری از مردم و مسئولان در روز ۱۷ مرداد با تماس های تلفنی و ارسال پیام از طریق شبکه های اجتماعی این روز را به خبرنگاران پایگاه خبری عصرهامون تبریک گفتند.

عصرهامون یکی از ۲ رسانه فعال سیستان و بلوچستان در ترویج فرهنگ کتابخوانی

در این راستا ️حامد زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در صفحه مجازی خود در اینستاگرام نوشت: از میان رسانه های استان ۲ رسانه بیش از رسانه های دیگر در ترویج کتابخوانی و پوشش اخبار آن کمک حالمان بودند؛ عصرهامون  و صدا و سیما و در پیامی به خبرنگار عصرهامون روز خبرنگار را همکاران این پایگاه خبری تبریک گفت و از عصرهامون و خبرنگار وی عنوان یکی از فعال ترین اهالی رسانه در خصوص ترویج کتابخوانی نام برد.

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان هم در پیامی نوشت: اقتضای جان چو ای دل آگهی است هرکه آگه تر بود جانش قوی است. روزتان مبارک، امیدوارم همواره پیروز و سلامت باشید.

حجت الاسلام رعنایی از مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم در پیامی نوشت: روز خبرنگار فرصتی مغتنمی است تا جایگاه مهم و اثربخش این قشر فرهیخته و زحمتکش مورد بازخوانی و دقت نظر قرار گرفته و به نقش مهم اجتماعی، فرهنگی و تلاش تمام اقشار و گروه های خبری از جمله خبرنگاران استان اعم از صداوسیما، روزنامه، هفته نامه، ماهنامه، گاهنامه، نشریه و سایت های خبری که صادقانه و دلسوزانه زمینه چرخش آزاد اطلاعات و گسترش مرزهای اطلاع رسانی را فراهم می کنند تشکر و قدردانی کنیم.

رسانه ها؛ گره گشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه

روح اله سرگزی، معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در پیامی به خبرنگار عصرهامون نوشت: در عصر حاضر که عصر اطلاعات نامیده می شود رسانه ها به عنوان مهمترین عامل ارتباطی می توانند با آگاهی بخشی به مردم و مسئولان، گره گشای بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه باشند.

در این میان خبرنگاران با تلاش و کوششی وصف ناپذیر ضمن انعکاس خواسته های به حق مردم از یک سو و بیان فعالیت ها و عملکرد سازمان ها و نهادهای مختلف از سوی دیگر، رسالت بزرگی در عرصه اطلاع رسانی به موقع، دقیق و شفاف برعهده دارند.

نامگذاری یک روز به عنوان "روز خبرنگار" فرصت مناسبی برای قدرشناسی از زحمات عزیزانی است که با احساس مسئولیت و تحمل سختی‌های فراوان به نگاشتن حقایقی می‌پردازند که رشد و توسعه جامعه را ثمر می‌بخشد.

کارکرد بی بدیل رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات منطقه و نظارت بر مسئولان

محمدجواد ظریف کلامی، مسئول روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان هم در پیامی نوشت: روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند.

بی تردید کارکرد رسانه های محلی در ارائه تصویری از مشکلات موجود منطقه و نظارت عمومی بر مسئولان و دستگاه های اجرایی بی بدیل و غیرقابل انکار است.

و به راستی که رسالت اصحاب خبر و رسانه بسیار خطیر و حساس است. چنانچه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حدیثی فرموده است: "حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس". از همین روست که می توانیم حق گویی و مطالبه گری حق توسط خبرنگاران عزیز را مجاهدتی عظیم و فداکاری فرهنگی سترگ بنامیم و قدردان آن باشیم، روز خبرنگار را به شما دلاوران خستگی ناپذیر تبریک می گویم.

زوری، مسئول روابط عمومی اداره کل انتقال خون سیستان و بلوچستان هم در پیامی نوشت: بدون تکلف صمیمانه ترین شادباش و تبریک مجموعه انتقال خون استان را به مناسبت روز خبرنگار پذیرا باشید از خداوند متعال برای شما و همکارانتان آرزوی سلامت، سعادت و عاقبت بخیری داریم.

حمیدرضا نصیری، معاون آبزی ‌پروری اداره کل آب های ساحلی شیلات سیستان و بلوچستان هم در پیامی ضمن آروزی سلامتی و توفیق برای خبرنگاران عصرهامون، روز خبرنگار را به آن ها تبریک گفت.

تداوم قدردانی

قرارگاه قدس، فرمانده سپاه مهرستان، فرماندار دلگان و نیمروز، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان، حجت الاسلام اصغری حسامیه کارشناس مسائل مذهبی، روابط عمومی شرکت آبفا، روابط عمومی مدیریت و برنامه ریزی، مدیر قرارگاه جهادی صابرین هم در تماس های تلفنی روز خبرنگار را به خبرنگاران عصرهامون تبریک گفتند.

قلاسی، مسئول روابط عمومی اداره کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان هم با ارسال پیامی نوشت: خبرنگاری شغل و حرفه نیست بلکه هنر و عشق است، هنر و عشقی که خبرنگار باید با جان و دل عاشق آن باشد تا بتواند در این زمینه موفق باشد. ۱۷ مرداد روز خبرنگار بر شما تلاشگر عرصه خبر مبارک باد.

فرهمند، مسئول روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در پیامی نوشت: چه زیباست واژه ای که برای بیان راستی است و زیباتر اندیشه هایی که خالق این زیبایی هستند.

فتوتی مسئول روابط عمومی اداره کل آب های ساحلی شیلات سیستان و بلوچستان، سپاهی مسئول روابط عمومی کتابخانه های عمومی استان، حمیده پیران کارشناس روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان و نوری کارشناس روابط عمومی اداره کل کمیته امداد استان، کارشناس روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، کارشناس روابط عمومی شرکت توزیع برق منطقه ای سیستان و بلوچستان، عباس خاک سفیدی نماینده انجمن نابینایان ایران در سیستان و بلوچستان نیز با ارسال عکس نوشته ها و پیام هایی کوتاه این روز را به خبرنگاران عصرهامون تبریک گفتند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت، چشم پزشکی الزهرا، اداره کل بنادر و دریانوردی استان، روابط عمومی بندر شهید رجایی هرمزگان، اداره کل هواشناسی، نیروی انتظامی، اداره کل ورزش و جوانان، شرکت گاز، سیمان سیستان، مدیر اداره برق چابهار، رئیس هیئت تکواندو، دانشگاه آزاد، روابط عمومی پارک علم و فناوری، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو، روابط عمومی استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، هیئت فوتبال، اداره کار، هیئت وزنه برداری و ... نیز در پیام هایی جداگانه این روز را به خبرنگاران عصرهامون تبریک گفتند.

سازمان تبلیغات اسلامی، ادارات کل دامپزشکی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل آب های داخلی شیلات سیستان و بلوچستان، ادارات کل تعزیرات حکومتی، بیمه سلامت، کیخایی روابط علوم پزشکی نیز با ارسال پیام هایی این روز را به خبرنگاران عصرهامون تبریک گفتند.

در این میان باید به پیام های تبریک مردمی هم اشاره کرد که قدردانی خود را از خبرنگاران به عنوان مطالبه گران حقوق مردم ابراز کردند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgyz9qzak9tn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما