تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶
از سال ۹۸ تاکنون بر اساس لیست اعلام شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعدادی از خبرنگاران از اپراتورها اینترنت یک ساله رایگان دریافت می کنند که در این طرح به دلیل عدم بروز رسانی لیست بسیاری از خبرنگاران جامانده هستند.
خبرنگاران جامانده از طرح اینترنت رایگان یک ساله/ لیست اعلامی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد در ۲ سال اخیر بروز رسانی نشد
به گزارش عصرهامون؛ از سال ۹۸به مناسبت روز خبرنگار اعلام شد برخی از اپراتورها همچون همراه اول به خبرنگارانی که نام آن ها از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شده است اینترنت یک ساله می دهد.

بر اساس این طرح نام تعدادی از خبرنگاران سراسر کشور از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اپراتورهای مربوطه اعلام شد و همراه اول در سال های ۹۸، ۹۹ و امسال اقدام به اعطای ۲۰۰ گیگا بایت اینترنت هدیه به مناسبت روز خبرنگار به خبرنگاران مربوطه کرد.

سال گذشته نیز اپراتورهای ایرانسل و رایتل هم به مناسبت روز خبرنگار اینترنت رایگان به این قشر هدیه دادند و به این ترتیب خبرنگارانی که نامشان در لیست اعلامی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود در صورت داشتن سیم کارت به نام خود از هر یک از سه اپراتور نام برده هدیه دریافت کردند.

امسال هم بر اساس همان لیست اعلامی در دو سال قبل، همراه اول اقدام به اعطای ۲۰۰ گیگا بایت اینترنت کرده، این در حالی است که در لیست اعلامی نام بسیاری از خبرنگاران ذکر نشده است.

به رغم درخواست بسیاری از خبرنگاران جامانده از طرح هدیه اینترنت رایگان از سوی اپراتورها، نه در سال قبل و نه در امسال معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران برای بروز رسانی این لیست اقدامی نکرده است.

بر این اساس بسیاری از خبرنگاران در سراسر کشور در سه سال اخیر نتوانستند از این طرح استفاده کنند، زیرا هر سال بر اساس لیست قدیمی اعلام شده در سال ۹۸ اقدام می شد.

از سال ۹۸ تاکنون افراد زیادی به جرگه خبرنگاران پیوستند و در این حرفه مشغول به کار هستند، علاوه بر آن خبرنگارانی با تجربه بیش از ۲۰ سال هم دیده می شوند که از این طرح جامانده اند و در این سه سال نتوانستند از هدیه هیچ یکی از اپراتورها بهره مند شوند.

بسیاری از خبرنگاران هم در سال ۹۸ سیم کارت به نام خود نداشتند و نتوانستند از این طرح استفاده کنند و در دو سال اخیر اگرچه سیم کارت به نام خود ثبت کرده اند اما باز هم به دلیل بروز رسانی نشدن این لیست همچنان در فهرست جاماندگان هستند.

باید معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بروز رسانی این لیست اقدام می کرد

یکی از خبرنگاران سیستان و بلوچستان در این زمینه به خبرنگار ما بیان کرد: سال گذشته این موضوع را از طریق خانه مطبوعات کشوری هم پیگیری کردم، اما باز هم به نتیجه ای نرسیدم و امسال هم اینترنت رایگان همراه اول به بنده تعلق نگرفت.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸، شرط دریافت اینترنت داشتن سیم کارت به نام خود ار اچراتور مربوطه بود که بنده سیم کارتی نداشتم و برای سال ۹۹ سیم کارت مورد استفاده ام را به نام خودم منتقل کردم، اما باز هم به من اینترنت تعلق نگرفت، بسیاری از خبرنگاران توانستند در سال گذشته از هر سه اپراتور اینترنت رایگان دریافت کنند زیرا نام آن ها در فهرست اعلامی از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. 

با توجه به توسعه روزافزون استفاده از فضای مجازی و نیاز ویژه خبرنگاران به اینترنت توقع می رفت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بروز رسانی این لیست اقدام می کرد تا خبرنگاران جامانده هم مشمول این طرح شوند.

با توجه به آمار بالای جاماندگان سوال اینجاست؛ چرا معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع رسمی پیگیری امور مربوط به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران هرسال لیست اعلام شده به اپراتورها را بروز رسانی نمی کند تا همه خبرنگاران مشمول این طرح شوند و بتوانند از اینترنت رایگان هدیه روز خبرنگار استفاده کنند؟

انتهای پیام/ 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcc0xqsx2bq0e8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما