تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
بسیاری از مشاغل در حوزه های مختلف نیازمند دریافت کارت مهارت هستند، در نتیجه کارگران بیش از هر چیز نیاز به کارت مهارت فنی و حرفه ای دارند.
کارتی که کارگران را بیمه می‌کند/ صدور بیش از هفت هزار گواهینامه مهارت در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون به نقل از  زاهدنیوز، امروز داشتن کارت مهارت اثبات کننده توانایی افراد در شغلی است که بر آن اشتغال دارند به نحوی که در بسیاری از مشاغل سخت و مشاغلی که نیاز به دقت نظر بالایی دارد و رعایت مقررات ایمنی و حفاظتی در آنها تاکید شده مثل کارهای ساختمانی، داشتن کارت مهارت الزامی است چرا که از بروز حوادث ناشی از کار جلوگیری کرده و تلفات جانی ناشی از کار و حین کار را به حداقل می‌رساند.

کارت مهارت یکی از مهم ترین شروط بیمه کارگری مهارتی بوده و همچنین با داشتن این کارت می توانید در لیست بیمه کارفرمایان قرار بگیرید و به سازمان تامین اجتماعی معرفی شوید و همچنین از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

کارت های مهارت را سازمان فنی و حرفه ای کشور که وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است صادر می کند، سازمان فنی و حرفه ای کشور از ادغام سه نهاد آموزشی در سال ۱۳۵۹ تشکیل شده و براساس ماده ۱۵۱ قانون برنامه سوم متولی آموزش های رسمی و غیر رسمی کوتاه مدت در دو بخش دولتی و غیر دولتی است.

بخش اعظمی از شاغلان حوزه‌های صنعت، ‌ساختمان، فرش و صنایع‌ دستی نیازمند دریافت کارت مهارت هستند، این دسته از کارگران بیش از هر چیز به اهمیت داشتن کارت مهارت آگاه هستند زیرا کارت مهارت یکی از مهمترین شروط بیمه کارگران مهارتی به شمار می‌رود و در واقع با داشتن این کارت می‌توانند در لیست بیمه کارفرمایان برای معرفی به سازمان تامین اجتماعی و بهره‌مندی از مزایای بیمه‌ای قرار بگیرند.

رکن اصلی فعالیت های آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزشهای علمی، عملی و کاربردی بوده که به منظور ایجاد و افزایش تخصص و مهارت شغلی و کسب توانائی در احراز شغل ارائه و منجر به دریافت گواهینامه مهارت می‌شود.

بر این اساس افراد متقاضی کارت مهارت پس از شرکت در آزمون های سنجش مهارت که به منظور تعیین صلاحیت حرفه‌ای و فنی افراد در حرفه مورد نظر برگزار می‌شود.

در همین راستا روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان وبلوچستان از صدور هفت هزار و ۳۰۰ گواهینامه مهارت در هشت ماه گذشته در آموزشگاه های سطح استان خبر داد.

بیش از ۳ هزار نفر در حوزه دوره های آموزشی محیط واقعی کار در آزمون های پایان دوره شرکت کرده اند

کوروش آذرکیش، رئیس اداره سنجش ومهارت اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در هشت ماه گذشته سال جاری و تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ تعداد ۲۱ هزار نفر کارآموزان و متقاضیان شرکت کننده در دوره های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در بخش دولتی و خصوصی به آزمونهای پایان دوره معرفی شده اند.

وی افزود: نسبت به برنامه ریزی و سنجش این متقاضیان در قالب آزمون های کتبی و عملی اقدام شده که لازم به ذکر است تعداد ۸ هزار و ۹۰۰ نفر آموزش دیده از آموزشگاه های آزاد و بخش خصوصی و تعداد ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر از مراکز آموزشی دولتی سیستان و بلوچستان در این آزمون ها معرفی شده اند.

آذرکیش تصریح کرد: از حوزه دوره های آموزشی محیط واقعی کار تعداد ۳ هزار و ۱۸۵ نفر در آزمون های پایان دوره شرکت کرده اند.

رئیس اداره سنجش ومهارت اداره کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: برای قبول شدگان نهایی کلیه دوره های آموزشی تعداد ۷ هزار و ۳۰۰ فقره گواهینامه مهارت صادر و یا در حال صدور است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcippazrt1awy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما