ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> خسارت میلیاردی طوفان و یخ‌بندان به مردم شمال سیستان و بلوچستان ۱۸ واحد گلخانه آسیب جدی دید | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۸
طوفان و یخ‌بندان چند روز گذشته خسارت‌های زیادی به مردم شمال سیستان و بلوچستان وارد کرده که نیاز است تا مسئولان امر برای جبران خسارت‌ها اقدامات لازم را سریع‌تر انجام دهند.
خسارت میلیاردی طوفان و یخ‌بندان به مردم شمال سیستان و بلوچستان/ ۱۸ واحد گلخانه آسیب جدی دید
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، طوفان و سرمای بی‌سابقه که در چند روز گذشته در منطقه سیستان به وقوع پیوست مشکلات بسیاری را برای شهروندان شمال سیستان و بلوچستان به وجود آورد.
 
مردمی که سال‌هاست با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و کشاورزی و دامپروری خود را بر اثر خشک‌سالی ازدست‌داده بودند در چند روز گذشته نیز طوفان و یخ‌بندان موجب آسیب‌زدن به گلخانه‌ها، بخش‌های زراعی و دام و طیور در این منطقه شد؛ به‌طوری که به گفته اهالی روستای میل نادر سیستان ۱۸ واحد گلخانه که محل امرار و معاش ۴۰ خانوار بود به طور کامل از بین رفت و دچار خسارت شده است.
 
همچنین تخریب سقف مرکز پرورش شترمرغ در مزرعه تولیدی مهیار سیستان از دیگر خسارت‌های وارد شده به کسب‌وکار اهالی این منطقه بوده است.
 
سلیمی
معاون برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شدت سرما و طوفان باعث شد تا بسیاری از دامداران، گلخانه‌داران و حتی مرغداری‌های شمال استان دچار خسارت شوند بیان کرد: کارشناسان بخش کشاورزی در حال رصد خسارت‌ها و جمع‌بندی آن‌ها هستند و از مردم تقاضا داریم تا خسارت‌ها را به ادارات جهاد کشاورزی هر شهرستان اعلام تا جمع‌بندی دراین‌خصوص انجام شود.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌ها در حوزه محصولات گلخانه‌ای بوده است، گفت: تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی شمال استان در این بخش خسارت وارد شده است.
 
همچنین حبیب رستمی مدیر جهاد کشاورزی زهک نیز بیان کرد: وقوع طوفان شدید و سرما و یخ‌بندان چند روز گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان به بخش کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
 
وی بیشترین خسارات را به گلخانه‌ها، محصولات گلخانه‌ای، محصولات زراعی و باغی، دام و دامپروری، طیور و تأسیسات و ادوات کشاورزی عنوان کرد و افزود: گروه‌های ارزیاب برآورد خسارت همچنان در منطقه حضور دارند
و به امور کشاورزان رسیدگی می‌کنند.
 
سید محمدرضا سیدحسینی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس برآورد اولیه بارندگی و برودت هوا در هفته‌‌های اخیر به بخش کشاورزی این استان حدود سه هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال خسارت وارد شده است.
 
وی افزود: براثر بارش باران‌های سیل‌آسا و سرمای شدید بی‌سابقه دی‌ماه جاری در سیستان و بلوچستان بخش‌های مختلف کشاورزی استان در بیش از ۱۰ شهرستان عمدتاً در مناطق مرکزی و شمال آن دچار خسارت در بخش‌های مختلف نظیر زراعی، باغبانی، آب‌وخاک، دام و طیور شدند.
 
وی تصریح کرد: تیم‌های ارزیاب با حضور در مناطق آسیب‌دیده استان در حال بررسی دقیق خسارت هستند به‌طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته برآورد دقیق تمامی خسارت‌ها اعلام شود.

قاسمی مدیرعامل آبفا سیستان و بلوچستان نیز گفت: بیش از ۵ هزار کنتور آب در منطقه سیستان خسارت‌دیده که باتوجه‌به شرایط اقتصادی مشترکین و هماهنگی مدیریت بحران مقرر شد هزینه تأمین کنتور در اختیار مردم قرار گیرد.
 
انتهای خبر/س
  https://asrehamoon.ir/vdcbasb80rhbsfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما