تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۲
امام‌جمعه زابل گفت: با توجه به تحریم‌های دشمنان و مشارکت ۴۳ درصدی مردم نشان‌دهنده حلقه دفاع سخت مردم از نظام و انقلاب بود.
مشارکت در انتخابات نشان‌دهنده حلقه دفاع مردم از نظام بود
 به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از اوشیدا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی عزیزی پس از سفارش به تقوای الهی بیان کرد: نسبت به سیلی که در منطقه بلوچستان رخ داد باتوجه‌به حسب اطلاعات میدانی مطلعین، مردم خسارت خاصی ندیدند گرچه فضای رسانه‌ای به‌گونه‌ای دیگر خورد و آنچه آسیب‌دیده زیرساخت‌های و طرح‌های عمرانی بوده که این طرح‌ها را خوب انجام ندادند زیر ساخت‌ها آن‌گونه که باید ایجاد نشده است.
 
 وی افزود: طبیعی است ما هم کمک کنیم و کمیته امداد و هلال‌احمر مخصوصاً با شماره‌حساب‌هایی که است عزیزیان همیاری و کمک کنند تا مشکلات مردم این منطقه حل شود.

 وی نسبت به موضوع آب ورودی به منطقه سیستان ادامه داد: فعلاً قضاوت نسبت به حق آبه زود است ما دیدگاه خودمان را داریم و بر اساس آن دیدگاه خودمان را تحلیل خواهیم کرد؛ اما وظیفه داریم آنچه شاهد بودم وزارت نیرو و خارجه واقعاً تشکر کنم چرا که بنده ساعت‌به‌ساعت شاهد بودم و مبالغه نیست که شخص وزیر امور خارجه جلسه ویژه و اضطراری برگزار کرد، سفیر ایران در افغانستان، معاون وزیر خارجه، معاون و عوامل وزارت نیرو مسئولین استان از جمله استاندار و معاونینشان و متولیان موضوع آب زحمت کشیدند از همه دوستان تشکر می‌کنیم که پیگیری‌هایشان را مرتباً با بنده در جریان گذاشتند.

 امام‌جمعه زابل تأکید کرد: خدا را شاکر هستیم که ما را از رحمت آب محروم نفرمود خداوند تنها نمی‌گذارد سروقت کمکمان می‌کند صبر داشته باشیم و ببینیم این ماجرا به کجا ختم می‌شود از همه کسانی که زحمت کشیدند و خستگی‌ناپذیر کار کردند تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند متعال صحت و سلامت مرحمت بکند.

 وی تصریح کرد: ما در موضوع حکمرانی آب دچار مشکل هستیم و حکمرانی آب یک راهبرد است که این راهبرد به نظر می‌آید هنوز حل نشده و جدی گرفته نشده است باتوجه‌به اینکه سالانه میلیاردها مکعب آب در بلوچستان هدر می‌رود و به دریا ریخته می‌شود اگر طرح‌های آبخیزداری و سدسازی عملیاتی می‌شد الان نیاز به طرح انتقال آب دریای عمان نداشتیم این حجم آب سیلاب مونسن حجم بالایی است که به ۵ میلیارد مترمکعب می‌رسد و باید مدیریت می‌شد و نسبت به حاکمیت آب سخن باید گفت.
 
 وی ادامه داد: مشارکت در انتخابات که منهای ۷ میلیون خارج کشور که شرکت نکردند ۴۳ درصد شرکت کردند. با یک مشارکت ۵۰ درصدی مواجه هستیم و نظر به تحریم‌ها و مشکلات مردمی فشار تبلیغاتی دشمن که بخشی از این فشارها می‌تواند یک حکومت را دچار فروپاشی کند و ساقط کند؛ اما این مشارکت یک جهاد بود.

وی افزود: این مشارکت نشان‌دهنده حلقه سخت دفاع از نظام بود در این تردیدافکنی که کمتر از ۳۰ درصد جامعه ما مردد بودند و غالباً نسبت به‌نظام و رهبری اما نسبت به مسائل اقتصادی و کارآمدی بخشی از دولت اما بااین‌حال ۴۳ درصد مشارکت داریم حلقه سخت دفاع از نظام هست علی‌رغم تبلیغات بالا و بمباران شدید و عمیق اما مردم پای صندوق‌ها آمدند در این استان رنگ و بوی بهتر و عمیق‌تری است در سیستان حضور چشمگیر و خوبی بود و درصد بالای مشارکت مردم است.

 وی تأکید کرد: ما مواجه بودیم با نوعی تحریم نانوشته و ناگفته توسط جریان صهیونیستی مکی اما مردم اهل‌سنت با حضور انتخابات دوعالم سنی را برای مجلس خبرگان رهبری انتخاب کردند این یعنی دست ردزدن به دین یعنی عبور از این منافقان آنها مفتضحانه در انتخابات شرکت کردند این حضور نشان داد عقبه اجتماعی و مولوی ورشکسته، پوچ است عقبه ندارد این جریان اهل‌سنت نیست و دلیلش همین مشارکت مردم است.

 وی تصریح کرد: اگر عده‌ای تردید داشتند در انتخابات بازگشتش به اقتصاد و معیشت است هرکجا خیال مردم را راحت کنیم مردم تمام‌قد همراه بودند اگر نسبت به مسئولین انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی انتخابات و استراتژی شود رأی آنها و سبد رأی‌شان بالا خواهد بود در مرزها در دوردست اگر در اقتصاد مشکلات حل شود قطعاً درصد مشارکت بهتر خواهد شود.

انتهای خبر/

 
https://asrehamoon.ir/vdcgxu9quak9334.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما