تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۱
یادواره شهدای شهرستان چابهار با حضور با شکوه مردم و مسئولان در فضایی معنوی با همت منطقه آزاد تجاری برگزار شد.
یادواره شهدای شهرستان چابهار برگزار شد
یادواره شهدای شهرستان چابهار برگزار شد

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از چهاربهاران، امام جمعه شهرستان چابهار در مراسم معنوی یادواره شهدای چابهار با بیان اینکه ایران توانسته الگویی از وحدت و اقتدار را در جهان معرفی کند اظهار کرد: علیرغم حملات دشمن در عرصه های مختلف اقتصادی، مذهبی، نظامی و اقتصادی اما ایران اسلامی با تاسی از قرآن کریم و لبیک به فرامین خداوند در خصوص حفظ وحدت توانسته حملات دشمنان را خنثی و دفع کند.

حجت السلام والمسلمین سید محمد موسوی افزود: اگر بیاییم آن معیار ها و ارزش ها و شهامت هاو رشادت ها و تفکرات رزمندگان اسلام و جنگ را بنگاریم و بنویسیم نه تنها ایران اسلامی، بلکه  برای همیشه، تاریخ از فرهنگ ایثار شهادت، گذشت، استقامت و ارزش و نماز جهاد بهره مند خواهد شد.

IMG_0192

وی بیان کرد: عوامل اصلی و و زمینه ساز پیروزی رزمندگان اسلام ایمان به خدا و اتحاد ،وحدت وهمبستگی  مردم بود و ماوظیفه  و رسالت بیان ارزش های جنگ را داریم.

فرمانده سپاه چابهار در ادامه مراسم اظهار کرد: مقاومت ایران در دوران جنگ، سرنوشت کشورهای اسلامی را تغییر داد و بیداری اسلامی را همراه خود ایجاد کرد، تا نیروهای جهادی و بسیجی در کشور‌های اسلامی متحد شوند.

سرهنگ پاسدار علی کوهستانی، فعالیت در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین قشر نوجوان و جوان بسیار مهم است، افزود: در حال حاضر قشر عظیمی از نسل جوان با استقبال از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد این استان حضور دارند و تلاش می‌شود که با برنامه‌های متنوع فرهنگی در این زمینه کار و فعالیت شود.

وی بابیان اینکه مسیر و راه شهدا باید الگوی همه جوانان و نوجوانان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت در راستای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان است.

کوهستانی بیان کرد: شهدا با اخلاص کارهای خود را پیش می‌بردند ولی امروزه اخلاص ما ریا است و اگر بخواهیم در مقابل دشمن همانند شهدا بایستیم باید با اخلاص کامل وارد شویم.

IMG_0188

در این مراسم که با حضور امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان چابهار، جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، معاون فرماندار ویژه، مولویها، معتمدین و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و مسوولان محلی چابهار حضور داشتند و در پایان از خانواده‌های معظم شهدا تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcc0iqm.2bqpp8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما