تاریخ انتشار :شنبه ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
وزیر جهادکشاورزی از حل مشکل ماسه‌های روان شمال سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: ریزگردها و ماسه روان های سال های اخیر خسارات مادی و معنوی زیادی به همراه داشته است.
بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح انتقال آب بالوله به دشت سیستان/حل مشکل ماسه‌های روان در دستور کار قرار گفت
به گزارش عصرهامون، صبح امروز وزیر جهاد کشاورزی با هدف بررسی و روند طرح های منابع طبیعی و زیست محیطی به سیستان وبلوچستان سفر کرد.
 
محمود حجتی در طی این سفر با حضور در جلسه مدیران اجرایی استان با بیان اینکه ریزگردها و ماسه روان های سال های اخیر خسارات مادی و معنوی زیادی در استان به همراه داشته است، اظهار کرد: موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، مسئول اجرای پروژه های مطالعاتی و تحقیقاتی است که در راستای نتیجه بهتر لازم است از ظرفیت دانشگاه ها و دانشکده های مرتبط بهره برداری لازم صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در حوزه سازمان جنگل ها لازم است ظرف یک هفته مالچ پاشی کانون های بحرانی منطقه سیستان در زمان فعالیت باد انجام شود.
 

 
وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: در کنار مالچ پاشی، عملیات بیولوژیک با کاشت نهال و بوته های سازگار با اقلیم و آب و هوای منطقه سیستان باید در دستور کار قرار گیرد.
 
بازدید از مزرعه پرورش شتر مرغ در شهرستان هیرمند
گام بعدی وزیر جهاد کشاورزی بازدید از مزرعه پرورش شتر مرغ در شهرستان هیرمند بود.

مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان این بازدید، یکی از فعالیت‌های عمده در حوزه دامپروری را توسعه پرورش شتر مرغ عنوان کرد و افزود: از سال 92 تاکنون ۷واحد پرورش شتر مرغ به ظرفیت هزار و 900قطعه از نوع مولد وگوشتی احداث شده که سالیانه ۷۰تن گوشت و هزار و 300قطعه جوجه تولید و روانه بازار مصرف می شود.
 

 
وی با اشاره به راه اندازی بزرگترین مجتمع پرورش شتر مرغ جنوب شرق کشور در چابهار گفت: این مجتمع دارای ظرفیت 23 هزارو ۷۰۰قطعه شتر مرغ مولد و پرواری است.

پیری ادامه داد: مزرعه شتر مرغ کشاورز در شهرستان هیرمند با ظرفیت ۳۰۰قطعه و با سرمایه‌گذاری9 هزارو 800 میلیون ریال در زمینی به مساحت یک هکتار در سال 93 به بهره برداری رسیده است.

گام بعدی: بازدید از طرح عظیم انتقال آب بالوله به دشت سیستان
 


 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه بازدید ازطرح عظیم انتقال آب بالوله به دشت سیستان  افزود: از نیمه دوم آذر ماه سال جاری اراضی پایلوت هامون ۳از این طرح آبگیری شده وتاکنون هزار و 200 هکتار از مزارع و باغات توسط کشاورزان آبيارس شده است.
به گفته پیری، پایلوت طرح آبیاری دشت سیستان در شهرستان هامون در سطح دو هزار و 500 هکتار است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcipqazpt1auv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما