تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۵
مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: قاچاق کالا، عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین پرونده های تعزیرات جکومتی استان را را به خود اختصاص داده اند.
قاچاق کالا، عدم درج قیمت و گرانفروشی بیشترین پرونده های تشکیل شده در تعزیرات جکومتی استان
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، حیدر میرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه، افزود: با بیان اینکه تعزیرات حکومتی در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، کالا و خدمات بهداشتی، دارو، درمان و دامپزشکی پرونده ها را مورد رسیدگی قرار می دهد، در این زمینه و براساس آمار موجود، در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۳۷ فقره پرونده تخلفاتی در شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با رسیدگی به موقع، تمامی این پرونده‌ها،مختومه شده و متخلفان به پرداخت ۴۹۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و شاکیان خصوصی محکوم شده اند.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در زمینه قاچاق کالا و خدمات، بیان کرد: در حوزه کالا و خدمات در سال گذشته هفت هزار و ۳۴ فقره پرونده تشکیل و مختومه شده که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ با رشد ۳۴ درصدی در وارده رو به رو بوده و متخلفان این پرونده ها بیش از ۶۰ میلیارد و ۹۱۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده و بیشترین پرونده‌های متشکله در شهرستان‌های زاهدان، زابل و چابهار بوده است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت، دارو، درمان و دامپزشکی نیز سال گذشته ۵۰۰ فقره پرونده تشکیل شده است، پرونده های این بخش که نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود کاهش هشت درصدی را نشان می دهد، در سریعترین زمان ممکن بررسی و رسیدگی شده و مختومه شده است.

وی تاکید کرد: متخلفان این بخش بیش از یک میلیارد و ۶۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند، بیشترین پرونده‌های متشکله در شهرستان‌های زاهدان، چابهار و زابل بوده است.

میرزایی ادامه داد: در سال گذشته این اداره کل در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز ۶ هزار و ۱۰۳ فقره پرونده تشکیل داده که با تلاش و همت همکاران تمامی پرونده‌ها رسیدگی و متخلفان بالغ بر ۴۳۷ میلیارد و ۹۵۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه کالا و خدمات نیز هزار و ۷۲۳ فقره پرونده وارده به تعزیرات حکومتی است که نسبت به مدت مشابه سه ماه اول سال گذشته؛ با رشد ۱۱ درصدی روبرو بوده‌ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین پرونده‌های متشکله در تعزیرات حکومتی استان مربوط به قاچاق کالا، عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.

وی بیان کرد: تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در شرایط نابسامان اقتصادی و تحریم‌های موجود و برابر برنامه‌ریزی انجام شده گشت‌های مشترکی را با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از جمله دادستانی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، مرکز بهداشت، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت نفت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی، بسیج و سپاه تشدید کرده و در برخی ایام نیز طرح‌های ویژه از جمله کشیک نوروز و ماه مبارک رمضان با عنوان طرح «ضیافت» را برگزار کرده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchmxnz-23nzkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما