تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۴
علیرضا راشکی، مدیر کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)گفت: با اجرای ۶ مرحله از رزمایش کمک های مومنانه بیش از ۱۷۳ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در سیستان وبلوچستان توزیع شد.
بیش از ۱۷۳ هزار بسته معیشتی در سیستان و بلوچستان توزیع شد/ بهره برداری از۱۷ پروژه در دهه فجر
به گزارش عصرهامون، علیرضا راشکی مدیرکل ستاد اجرایی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: پیرو لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای رزمایش کمک های مومنانه این ستاد با اجرای ۶ مرحله از رزمایش ۱۷۳ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان وآسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع کرده است.

وی افزود: توزیع ۵۱ هزار بسته نوشت افزار، ۸۴ سری جهیزیه بین نوعروسان، برگزاری۱۲ اردوی جهادی پزشکی و دندانپزشکی، آبرسانی سیار به ۴۰ روستا، اهدای ۲۵۰ ویلچر به معلولین و تجهیز ۱۵ مدرسه به دسترسی از راه دوره در طرح آبا از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل در اقصی نقاط استان است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به بارش های شدید در مناطقی از جنوب استان و به ویژه شهرستانهای کنارک ،دشتیاری ودلگان که باعث آبگرفتگی منازل نیز شد، ستاد اجرایی اقدام به توزیع هزار سری لوازم خانگی بین خانوارها دراین مناطق کرد.

وی تصریح کرد: این لوازم خانگی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال شامل یخچال،فرش،اجاق گاز،سرویس قابلمه تفلون و پتو است که براساس شناسایی صورت گرفته توسط گروههای همکار قرارگاه جهادی ستاد و براساس نیاز خانواده ها توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی استان به توزیع لوازم گرمایشی بین خانواده های نیازمند استان اشاره و اذعان کرد: پویش دلگرمی احسان با همت بنیاداحسان وابسته به ستاداجرایی بیش از ۴۰۰ لوازم گرمایشی(آبگرمکن و بخاری) بین خانواده های نیازمند وآسیب دیده از سیل توزیع کرد.

به گفته وی، در لحظات نخست سیلاب در کنارک یک سری اقلام شامل بخاری برقی، ۸۰۰ تخته پتو، بسته معیشتی و چهار هزار بطری آب معدنی بین سیلزدگان این شهرستان توزیع و تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ دستگاه برقی که در حین سیل خسارت دیده بودند تعمیر شده است.

وی اذعان کرد: به منظور کمک به سیلزدگان مرکز شستشوی رایگان فرش در یکی از مدارس کنارک به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) راه اندازی و ۱۰ هزار متر ایزوگام نیز برای سقف منازل مردم سیلزده کنارک خریداری شده، همچنین یک‌هزار رأس دام برای جبران خسارت وارده به کشاورزان این شهرستان خریداری و در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

راشکی تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر کنارک که توسط مشاور تهیه شده و همچنین به طرح جمع آوری سیل بند روستای کمپ چابهار کمک مالی خواهد کرد.

وی بیان کرد: این ستاد به بیمارستان کنارک با توجه به آبگرفتگی در زمان سیل و ایجاد خسارت، در زمینه تجهیزات جدید بیمارستانی کمک مالی می‌کند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: همچنین این ستاد یک دستگاه بولدزر را برای ترمیم سیل بندها و بندسارهای جنوب استان که بر اثر سیلاب تخریب شده را به مدت یک ماه اجاره کرده است.
وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای جبران خسارت ناشی از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۷۵ مدرسه در سیستان و بلوچستان مصوب دارد که تا کنون ۱۳۳ مدرسه تحویل داده و ۴۲ مدرسه دیگر نیز در دست ساخت است.

راشکی افزود: ۴۰ تن گوشت قرمز امسال توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در بین نیازمندان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.


وی گفت: تفاهم نامه‌ای به ارزش ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و استانداری این استان در حوزه توانمندسازی اقتصادی، اجرای طرح‌های اقتصادی بزرگ، اجرای طرح‌های دانش بنیان، اجرای طرح‌های عمرانی، سرمایه گذاری در بخش معادن و در بخش اجتماعی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی اقتصادی تا کنون ۱۲ هزار طرح اشتغالزایی خرد در سیستان و بلوچستان با الگوی مشاغل خانگی با یک‌هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان تسهیلات اجرا شده است.

راشکی ادامه داد: هفت طرح کارگاهی کوچک و متوسط در سیستان و بلوچستان در دست بررسی داریم و همچنین ۲۰۰ طرح در حال اجراست.

وی بیان کرد: طرح اقتصادی و صنعتی پرورش شترمرغ در سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه گیاهان دارویی، دامپروری و میوه‌های گرمسیری که توسط جهادکشاورزی به این ستاد معرفی شده سرمایه گذاری خواهد کرد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه دانش بنیان تا کنون چندین رویداد برگزار و هفت میلیارد تومان در این زمینه هزینه کرده است.

راشکی اضافه کرد: مرکز نوآوری‌های کسب و کارهای دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که شعبه دیگر آن در تهران بوده در حال راه اندازی است.

وی بیان کرد: ساخت ۲ دهنه پل، تعمیر ۲۰۰ باب منزل شهدا، ساخت ۴۳ باب مدرسه با ۱۳۲ کلاس درس، ساخت ۲ مدرسه در مناطق سیلزده دشتیاری، ساخت ۲۱۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا با پیشرفت ۶۷ درصد، تکمیل ساختمان شیرخوارگاه و کودکان با ۲ میلیارد تومان اعتبار و مشارکت در ساخت ۸۰۸ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال انجام است.

کفتنی است در ایام دهه فجر۱۷ پروژه به ارزش ۳۶ میلیارد تومان در سیستان وبلوچستان به بهره برداری میرسد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfvtdytw6djea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما