تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۷
ابوذر مهدی نخعی، فرماندار شهرستان زاهدان گفت:دشمن برای ضربه زدن به این کشور، نظام و انقلاب که مبتنی بر مردم سالاری بوده از هر دریچه ای ورود کرده اما هربار شکست خورده و ناامید شده، هم اینک به دنبال بر هم زدن انسجام درونی ایران با طرح ناامیدی، سیاه نمایی و دروغ پراکنی است.
پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورا است/ برهم زدن انسجام درونی ایران هدف اصلی دشمن
به گزارش عصرهامون، ابوذر مهدی نخعی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه دهه فجر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود، بیان کرد: دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی بار‌ها تلاش کرده که وحدت ملت ما را نشانه برود، اما مردم ما در تمامی بزنگاه‌های انقلاب با حضور پر شورشان در صحنه نشان دادند که این ریسمان اجماع ملت هرگز پاره نخواهد شد.

وی افزود: برای این انقلاب بهایی گران پرداخت شده که ثمره آن در دهه فجر بوده و هرکدام از خون‌های ریخته‌شده برای حفظ یک تمدن کفایت می‌کند.

به گفته این مسئول،در ۲۲ بهمن سال۵۷ انقلاب اسلامی به پیروزی رسید واولین بحران در ۲۹ بهمن بر ملت و کشور ایران تحمیل شد، جنگ ۸ساله دفاع مقدس، ترور ۱۶ هزار دانشمند و افراد شاخص و نخبه در کشور تنها نمونه ای از خباثت های دشمنان بر علیه این مرز و بوم است.

وی ادامه داد: دشمن برای ضربه زدن به این ملت، کشور، نظام و انقلاب که مبتنی بر مردم سالاری بوده از هر دریچه ای ورود کرده اما هربار شکست خورده و ناامید شده، هم اینک به دنبال بر هم زدن انسجام درونی ایران، و از بین بردن انسجام بین حاکمیت و درون حاکمیت و همچنین اختلاف بین اقوام و مذاهب مختلف با طرح ناامیدی، سیاه نمایی و دروغ پراکنی است.

فرماندار زاهدان در بخش دیگر سخنان خود اذعان کرد: سردار شهید حاج قاسم یکی از میوه‌های انقلاب است که توانست کشورهای منطقه را از استعمار و بدی نجات دهد.

وی گفت: شهدای ما تکرار عاشورا بودند و همه آنها عاشق شهادت در مقابل دشمنان ایستادند که این برگرفته از فرهنگ عاشورا بود و این فرهنگ عاشورا بود که باعث پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شد.

افتتاح و کلنگ زنی  ۱۰۱ پروژه در دهه فجر

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی  ۱۰۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیاردو ۱۹۴ میلیون تومان در دهه فجر، اظهار کرد: شاخص ترین پروژه های این دهه در حوزه عمران شهری پارک بانوان و باغ خانواده است که فضایی استاندارد و زیبا و در خور شان خانواده های زاهدانی است.

وی بیان کرد: پروژه گازرسانی در زاهدان تقریبا رو به اتمام بوده و ساماندهی حاشیه شهر نیز به ۷۰ درصد مطلوب رسیده است.

فرماندار زاهدان بیان کرد: مشکلات جدی در شهرک غرب زاهدان وجود داشت که تا حدودی برطرف و سال گذشته برای اولین بار در برخی از این مناطق شبکه آب شهری راه اندازی شد.

وی ادامه داد: پروژه های مربوط به راه ها با وجود منابع مالی زیاد در حال فعالیت هستند و ۲ بانده بودن محور زاهدان به زابل در حوزه زاهدان محقق شده است.

وی گفت: در حوزه عمران شهری شهرداری زاهدان با وجود مشکلات جدی درآمدی، نهضت خوبی در زمینه آسفالت راه انداخته که البته یکسری محدودیت ها وجود دارد و در حال برطرف شدن است.

نخعی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار و نیم میلیون مترمربع آسفالت در زاهدان انجام شد و در تلاشیم تمامی معابر شهر آسفالت شود، افزود: چهار محور اصلی ورودی شهر زاهدان المان و نمادی نداشت که هم اینک نماد دروازه قرآن در یکی از ورودی های شهر احداث شده و در محورهای دیگر نیز زیبایی و استانداردسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه فاز یک محور زاهدان - خاش تمام و فاز ۲ نیز در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد، ادامه داد: هم اینک ناحیه صنعتی نصرت آباد نیز با حضور چهار سرمایه گذار در مسیر رونق قرار گرفته و در بازه زمانی سه تا پنج سال آینده یکی از قطب های صنایع تولیدی زیربخش معدن در سیستان و بلوچستان شکل خواهد گرفت.

فرماندار زاهدان گفت: در بخش کورین نیز براساس اقتصاد بومی سرمایه گذار تعریف و سه ناحیه جدید در سرجنگل، حرمک و پهنه غربی زاهدان مصوب شده و در این بخش همچنین صنایع زیربخش کشاورزی راه اندازی می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته با همکاری و مشارکت صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد و شرکت پرسی ایران گاز توافق شد تا خودروی حمل سلیندر گاز مایع خریداری و در اختیار مددجویان قرار گیرد تا کار توزیع در مقابل منزل شهروندان را انجام دهند که متاسفانه مورد استقبال قرار نگرفت اما امسال مجددا در صدد اجرا و تحقق این طرح مهم هستیم.

فرماندار زاهدان با اشاره به توجه ویژه استاندار سیستان و بلوچستان به توسعه شهر زاهدان گفت: توسعه و ساماندهی شهر زاهدان در نشست هایی به ریاست استاندار تصمیم گیری و پیگیری می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb9sb80rhba9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما