تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۵
بشیر دهواری با اشاره به فعالیت هزار و 955 کارگاه و شرکت تعاونی در سراوان از ایجاد اشتغال برای 5 هزار و 518 نفر خبر داد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون،  رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان به همراه رئیس شورای اسلامی شهرستان، رئیس اداره بانک توسعه و تعاون و جمعی از کارفرمایان، کارآفرینان و کارگران با امام جمعه شهرستان سراوان به مناسبت هفته کار و کارگر دیدار کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان هفته کار و کارگر را به قشر مجاهد و زحمت کش جامعه شادباش گفت و ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارگران روزمزد در تنگنای اقتصادی قرار گرفته اند که می طلبد برای امرار معاش  و حمایت از آنها با همدلی و همراهی بسته های غذایی اهدا کرد.

 وی افزود:  خداوند به کارفرمایان و کارآفرینان روزی داده تا از این طریق رزق قشری مانند کارگران فراهم شود لذا باید در رفتار  و کردار با این قشر زحمت کش دقت بسیار کرد.

امام جمعه شهرستان سراوان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید، از کارفرمایان و کرآفرینان خواست تا کسب و کار خود را توسعه  دهند چرا که مرز در این منطقه بسیاری از مردم را به سمت سوخت کشی کشانده و در دراز مدت روی فرهنگ مردم این منطقه تأثیر گذار خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: اگر نتوانیم تولید را به سرانجام برسانیم دشمن از این طریق نیز دست به بهره برداری خواهد زد لذا می طلبد تمام توان خود را برای جهش تولید به کار بریم.


12 هزار و 200 کارگر بیمه شده در سراوان وجود دارد
 در ادامه بشیر دهواری رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان با توجه به استعلام اداره تأمین اجتماعی از فعالیت هزار و 500 کارگاه در شهرستان خبر داد و گفت:  تعداد کارگران بیمه شده در سراوان به 12هزار و 200 نفر رسیده است.

 وی افزود: یکی از دغدغه های شهروندان سراوانی اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در این شهر است که در طول سال ،98بیش از 886 مورد بازرسی در این خصوص انجام شده که تعداد افراد شناسایی شده غیر مجاز بالغ بر 90 نفر بوده اند.

 رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان سراوان گفت: همچنین در حوزه تعاون بالغ بر 455 شرکت تعاونی در حوزه تولیدی، صنعت، معدن و خدمات با عضویت 33 هزار و 812 نفر در حال فعالیت هستند.

دهواری در پایان خاطر نشان کرد: به طور کلی می توان گفت در سراوان بالغ بر 5 هزار و 518 نفر اشتغال ایجاد شده است.

لازم به ذکر است در پایان نیز به منظور تجدید میثاق با شهدا، مزار شهدای گمنام شهرستان سراوان در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) غبار روبی و عطر افشانی شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaien6a49nue1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما