تاریخ انتشار :شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۶
ملک فاضلی گفت: نیروی انسانی که شرط اول توسعه در هر جامعه ای به شمار می رود در سیستان و بلوچستان توانمند، پای کار و دانش آموخته انقلاب اسلامی هستند.
به گزارش عصرهامون؛ ملک فاضلی نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شستون بیان کرد: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی وموهبت هایی که خداوند متعال به این استان ارزانی داشته امید است بتوانیم جهت آبادانی استان برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را جهت تحول اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان توانمندی ها و پتانسیل های فراوانی دارد، ادامه داد: نیروی انسانی توانمند اولین پتانسیل سیستان و بلوچستان است، مردم این استان دلباخته اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی که شرط اول توسعه در هر جامعه ای به شمار می رود در سیستان و بلوچستان این نیروی انسانی، توانمند، پای کار و دانش آموخته انقلاب اسلامی هستند.

فاضلی اذعان کرد: در اقصی نقاط استان سیستان و بلوچستان موهبت ها و ظرفیت های فراوانی وجود دارد که از سواحل دریای عمان و چابهار تا مرز در منطقه سیستان مملو از منابع خدادادی است که به بهره وری از این منابع نیاز به تلاش دارد اگر چه تلاش هایی نیز جهت توسعه و آبادانی استان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: معیشت مردم این منطقه وابسته به مرز است، مرز می تواند تحول آفرین باشد چرا که چیزی حدود هزار و ۱۰۰ کیلومتر مرز خاکی در استان وجود دارد که از این‌طریق ۹۰ درصد می توانیم ارز آوری از مرز داشته باشیم. نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بتوانیم تجارت مثبت و رسمی را در مرز ایجاد کنیم می توانیم در معیشت و اقتصاد منطقه تحول ایجاد کنیم.

فاضلی با توجه به اجرای طرح رزاق توسط سپاه در مناطق مرز نشین استان سیستان و بلوچستان، گفت: طرح رزاق اگر در عمق جامعه گسترش یابد و جمعیت کثیری از این طرح بهره مند شوند موجب کاهش تصادفات جاده ای می شود چرا که با اجرای طرح رزاق در نقاط مختلف نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت در مناطق مختلف حضور خواهد داشت و خودروها در قالب رسمی حرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه معضل اول استان سیستان و بلوچستان راه و ارتباطات است، اذعان کرد: از آنجایی که راه شرط توسعه هر منطقه محسوب می شود، بیشتر مسیرهای این استان راه روستایی است که نیاز به توسعه دارد، کار اجرایی توسعه راه ها آغاز شده اما ممکن است برخی از شهر ها در محور توسعه قرار نگرفته باشند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه سراوان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنجیره تولید و توسعه باید هماهنگ باشند، افزود: در شهرستان های سراوان، خاش، پیشین و سرباز توانمندی هایی وجود دارد که نیازمند توسعه هستند.

فاضلی با توجه به اینکه نبود و یا کمبود آب یکی دیگر از مشکلات این استان است، بیان کرد: ذخایر آبی فراوانی در استان وجود دارد از جمله دشت آبی مک سوخته که به گفته کارشناسان ضخامت آبی بین ۵۰۰ تا ۲۵۰ متر مکعب و گسترگی ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتری دارد که با برنامه ریزی مناسب می توان از این ظرفیت آب مورد نیاز شهرستان های سراوان، خاش را تامین کرد.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcjyvevyuqetaz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما