تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۲
ایوب کرد تمینی گفت: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سیب و سوران افزایش یافته و اگر شهروندان نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی بی تفاوت باشند در مرداد ماه افزایش چشمگیری خواهیم داشت.
به گزارش عصر هامون؛ ایوب کرد تمینی رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران در گفت و گو با شستون بیان کرد: شمار مبتلایان به  کووید ۱۹ در سیب و سوران افزایش یافته و یش‌بینی می‌شود اگر مردم همکاری لازم را جهت ریشه کنی و قطع زنجیره انتشار کرونا نداشته باشند در مرداد ماه موارد مثبت کووید 19 در شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: بیشتر موارد مثبت کرونا در شهرستان به صورت خوشه‌ای و خانوادگی بوده است لذا توصیه می شود جهت جلوگیری از شیوع مجدد این ویروس از حضور در تجمعات خودداری شود .

رئیس مرکز بهداشت سیب و سوران ادامه داد: در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حال حاضر پاساژ ها، سالن های ورزشی، آرایشگاه ها تعطیل و برگزاری نمازهای جمعه لغو شده است.

کرد تمینی اضافه کرد: بازدید روزانه از صنوف با حضور اداره صمت، شهرداری، انتظامی، اماکن، هلال احمر و بسیج در حال انجام است و برای صنوفی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند در وهله اول اخطار صادر و در صورت عدم تمکین پلمپ خواهند شد.

وی گفت: پمپ های بنزین به صورت روزانه بازدید می شود و برای خبازی ها کلاس های آموزشی برگزار شده  که نحوه مدیریت و چگونگی انجام پروتکل‌ها به آنها توضیح داده شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین ۶۴ درصد افراد بالای ۷۰ سال شهرستان واکسینه شده اند، علی رغم اینکه چندین نفر از پرسنل مرکز بهداشت به کووید ۱۹ مبتلا شدند اما با تمام قدرت در حال تلاش و انجام وظیفه هستیم و در حال حاضر کمبود نیرو نداریم.

کرد تمینی اذعان کرد: به شهروندان توصیه می شود از رفتن به مسافرت خود داری کرده، در تجمعات شرکت نکنند چرا که مهم ترین عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در سیب و سورانحضور در تجمعات بوده است .

وی گفت: شهروندان به شایعات مطرح شده در خصوص انجام واکسیناسیون علیه کووید19  در فضای مجازی توجه نکنند چرا که تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر بروز عارضه برای افرادی که واکسن را دریافت کرده اند گزارش نشده است.

انتهای پیام/

  https://www.asrehamoon.ir/vdcdnn0fxyt0sx6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما