تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
ملک فاضلی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ تخت ویژه و تجهیز‌ شده برای بیماران کرونایی در استان وجود ندارد اما شاید در مجموع تخت خالی در بخش های مختلف بیمارستان های استان وجود داشته باشد.
به گزارش عصرهامون؛ ملک فاضلی نماینده حوزه انتخابیه سراوان در گفت و گو با شستون در واکسن به اظهارات امروز وزیر بهداشت بیان کرد: در مجموعه بیمارستانها شاید این احتمال وجود داشته باشد که تخت خالی باشد ولی ۴۰۰ تخت خالی برای بخش خاص کروناوجود ندارد .

وی با بیان اینکه آنچه که وزیر بهداشت مطرح کرده از یک جهت درست است اما از سوی دیگر در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا هستیم، افزود: تخت بیماران کرونایی نیازمند یک سری تجهیزات خاص و ویژه مانند اکسیژن رسانی است که در حال حاضر ۴۰۰ تخت خالی ویژه کرونایی نداریم.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گفت: در حال حاضر وضع استان به گونه ای نیست که بیمار از فضای بیمارستان در فضایی مانند استادیوم ورزشی بستری شود، و استان این گنجایش را دارد که مجموعه بیماران اگر از یک و نیم برابر حال حاضر هم تجاوز کنند، خدمت‌رسانی انجام دهد.

فاضلی با اشاره به اینکه در سراوان حدود چهل و یا پنجاه تخت خالی در بخش های مختلف وجود دارد، خاطر نشان کرد: مکان در نظر گرفته شده برای بیماران کرونایی در شأن شهروندان سراوانی نبود و طبق هماهنگی‌های انجام شده بخش کرونا به طبقه دوم بیمارستان و به بهترین مکان انتقال یافت.

وی اذعان کرد: مکانی که که بیماران کرونایی در آن بستری می شوند باید دارای تهویه مناسب و وسایل سرمایشی و گرمایشی باشد و خدمت رسانی به نحو مطلوب انجام شود و اگر سراوانی ها رغبت به بستری در بیمارستان سراوان را نداشتند به دلیل شرایط نامناسب بخش کرونا بوده است.

نماینده حوزه انتخابیه سراوان گفت: در حال حاضر ۲۸ تخت در طبقه دوم و در بهترین فضای بیمارستان برای بیماران کرونایی در سراوان تجهیز شده است و دو پزشک عفونی در حال خدمت رسانی به مردم هستند که باید خدمات به گونه‌ای مطلوب باشد که یک سراوانی تمایل به درمان در زاهدان نداشته باشد‌

فاضلی ادامه داد: برخی از بیماران به طور مثال اگر بیماری عمل چشم دارد در بحران کرونا عمل خود را تا زمان مهار بحران کرونا با تعویق می اندازند از این جهت تخت های انتخابی خالی است اما تخت خالی که کاملا تجهیز شده برای بیماری‌های خاص و ویژه کرونا باشد اینگونه نیست.

وی افزود: در زمان بحران کرونا مدیریت سیستم بهداشت و بیمارستان مهم است و باید بپذیرد که در حال حاضر مهمترین، اولین و بزرگترین مشکل کرونا است پس باید همه چیز را در اختیار بیماران کرونا بگذارد و اگر این فکر حاکم باشد نباید هیچ وقت به بیمار کرونایی بگوید تخت خالی نداریم.

این مقام مسئول بیان کرد: بیماران اگر به محض اینکه احساس کردند دارای علائم کرونا هستند قبل از اینکه احتیاج به بستری باشد به بیمارستان مراجعه کند بهتر درمان خواهند شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdca6on6y49nem1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما