تاریخ انتشار :شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۱
عزیز ارباب گفت: یکی از شاخص های توانمندی و اهداف اصلی سازمان بهزیستی این است که برای خانوارهای تحت پوشش زمینه اشتغال را فراهم کند.
به  گزارش شستون؛ عزیز ارباب رئیس اداره بهزیستی سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: یکی از شاخص های توانمندی و اهداف اصلی سازمان بهزیستی این است که برای خانوارهای تحت پوشش زمینه اشتغال را فراهم کند که در این رابطه یک سری از افراد به صورت خود اشتغالی در منزل فعالیت دارند که با توجه به و جود مشکلات خاصی در بحث دریافت تسهیلات بانکی در این منطقه وجود دارد، از دریافت تسهیلات کمتر استقبال می شود به همین دلیل  از کمک های بلاعوض در قالب اشتغال بهره بردیم که 13 مورد سال گذشته در خصوص خریداری چرخ خیاطی اعطا شده است.

وی افزود: سال گذشته طرح پایلوت اشتغال زنان سرپرست خانوار سراوان در کشور اجرا شد که با توجه به انعقاد تفاهم نامه میان سازمان فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی، 48 سرپرست خانوار برای حرفه آموزی معرفی شدند که 2 کارگاه حرفه آموزی در غفورآباد و خیابان حمزه دایر شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای هر کارگاه 600 میلیون تومان برای خرید اقلام مورد نیاز و ایاب و ذهاب زنان سرپرست خانوار پرداخت که برای 12 نفر زمینه اشتغال فراهم شد، ادامه داد: زنان سرپرست خانوار با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم تجمع، در منزل مشغول به فعالیت هستند که این موضوع باعث افزایش درآمد برای خانوار ها شده است.

ارباب گفت: 22 تعاونی زنان سرپرست خانوار بر اساس سلایق و حرفه ای که در آن تخصص دارند توسط مددکاران اجتماعی تشکیل و پس از ثبت در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مبلغ 15 تا 30 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا در حال حاضر به صورت نیمه فعال هستند.

وی اضافه کرد: کارگاه سفال سازی در روستای کلپورگان که هم اکنون نیز در کشور به عنوان یک برند مطرح است، با پرداخت 30 میلیون تومان کمک بلاعوض به هفت نفر از زنان سرپرست خانوار زمینه شغل را فراهم ساخته که توانسته اند این ظرفیت را به وجود آوردند که در سال گذشته 6 هزار گردشگر از این کارگاه بازدید کنند.

رئیس اداره بهزیستی سراوان با بیان اینکه کارگاه ساخت سفال کلپورگان از میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارد، خاطر نشان کرد: اعضای این کارگاه در کلیه نمایشگاه های سطح کشور حضور فعال داشته اند که این حضور منجر به بالا رفتن تعاون اجتماعی و پیشرفت آنها شده است.

ارباب با اشاره به اینکه در کل استان سراوان بالاترین میزان تعاونی ها زنان سرپرست خانوار را دارد، گفت: شاخص های توانمد سازی خانوارهای تحت پوشش این نیست که فقط حرفه آموزی داشته باشیم بلکه کلیه شاخص های خانواده اعم از بیمه، ساخت مسکن و تعامل اجتماعی و بالا بردن سطح سواد است که در حال حاضر بیش از ۵ هزار خانواده که به علت از کارافتادگی سرپرست، فوت، طلاق، زندانی و متواری بودن تحت حمایت بهزیستی قرار دارند که هدف سازمان برای توانمند سازی آنها ارتقاء شاخص های توانمندسازی زنان سرپرست است.

وی اذعان کرد: در این رابطه  ۲۰۰نفر  از طریق بیمه تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که هزینه بیمه توسط سازمان بهزیستی پرداخت می شود که این خانوارها پس از رسیدن به سن بازنشستگی مستمری بگیر تامین اجتماعی خواهند شد و ازچرخه حمایتی سازمان بهزیستی خارج می شوند.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین بیش از۲ هزار و 500 محصل و۳۸۶دانشجو تحت حمایت این سازمان قرار دارند که هزینه تحصیلی و شهریه دانشگاهی آنها پرداخت می شود که باعث ارتقاء شاخص سطح سواد در خانواده های تحت پوشش شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchvznzi23nkid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما