تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۳۱
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری گفت: تسخیر لانه جاسوسی در 13 آبان توسط جوانان پیرو خط امام، هیبت استکبار که در صدر آن آمریکا قرار داشت را شکست و در پیامی خوی توطئه گرانه آمریکایی‌ها به همه دنیا محاوره شد.
به گزارش عصرهامون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: هفته بسیج دانش آموزی و سیزدهم آبان ماه یاد آور هم شهادت شهید حسین فهمیده یک نوجوان ۱۳ ساله ای که با مجاهدت و با شهادت خودش به همه دنیا این پیام را داد که اگر کسی در مسیر دینداری، بصیرت و ولایت محوری قرار بگیرد چه بسا اگر نوجوان باشد می تواند کار شایسته و مجاهدتی را انجام بدهد که شاید خیلی از انسان‌هایی که سنین بالاتری دارند نتوانند.

وی افزود: شهید حسین فهمیده با شهادت خود ولایت پذیری، مجاهدت و جهاد در مسیر دین داری را به همه ما درس آموخت، اگر چه این شهید عزیز کم سن و سال بود اما با بصیرت و شجاعت و با شناخت و دینداری که در این سن و سال داشت برای تمامی افرادی که در مسیر جهاد و شهادت قدم بردارند الگو قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد:  ما باید دقت کنیم که فرزندانمان را در این مسیر تربیت کنیم و حسین فهمیده ها را به عنوان یک الگو به فرزندانمان بشناسانیم و آنها را آشنا کنیم با چهره هایی که در باب عبادت خدای متعال و هم در باب مقاومت، استقامت و مجاهدت در مسیر خداوند متعال و مقابله با دشمنان خدا بهترین الگو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری اضافه کرد: باید چنین مباحثی را مورد توجه فرزندان و دانش آموزان قرار بدهیم و بدانیم شهادت شهیدان عزیز ما به خصوص شهید عزیز حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله و دانش آموز مطلبی را که به ما گوشزد می‌کند و ما را متوجه این قصه می کند این است که اگر در مقابل دشمن پایداری و مقاومت و جان فدایی بکنیم پیروزی و عزت ازآن ماست و پرچم اسلام قدرتمند بر افراشته می‌شود.

وی گفت: به ما این درس را می آموزد که ما در مقابل دشمن باید شجاعانه بایستیم و نترسیم و بدانیم که پیروز می شویم و دشمن شکست می خورد و زبون می شود.

امام جمعه سراوان اذعان کرد: مطلب بعدی در باب ۱۳ آبان تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی و پیروان خط امام  است که در صدر انقلاب این اتفاق بسیار با ارزش افتاد که ما را نسبت به بحث استکبار ستیزی آشنا کرد است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: استکبار اگر جایی ورود پیدا کند همیشه خوی استکباری را با خود همراه دارد اما اگر کسانی مقابل آن مقابله کردند  آنجاست که عقب نشینی می کند و توطئه های آن کمتر می شود.

وی بیان کرد: تسخیر لانه جاسوسی هیبت استکبار که در صدر آن آمریکا قرار داشت را شکست و در دنیا هیبت پوشالی آن شکسته و در پیامی خوی توطئه گرانه و توطئه انگیزه آمریکایی‌ها به همه دنیا محاوره شد و متوجه شدند مکان هایی که در اختیار آمریکا و استکبار است برای توطئه و خدعه مورد استفاده قرار می گیرد.

امام جمعه سراوان افزود: آمریکایی‌ها فهمیدند جوانان خط امام ، امام و یاران امام کسانی هستند که هیبت آنها را می شکنند، مقابله می کنند و دست چپاول گر استکباری آنها را از سرزمین قطع و سرزمین ایران اسلامی را ار خدعه آنها محفوظ دارند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری تسخیر لانه جاسوسی را یک سیلی محکم بر هیبت و هیئمنه استکبار دانست که رسوایی سران کفر را در دنیا به نمایش گذاشت که امید می رود در بحث شهادت شهید حسین فهمیده و هم در باب تسخیر لانه جاسوسی و استکبار ستیزی خط شهدا را فهم کنیم و در مسیر آنها قرار گیریم، مقاومت و جانفشانی در این مسیر جزء اصول اصلی زندگی قرار دهیم تا با عزت و سربلندی در مسیر ولایت و رهبری قرار گیریم.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjhtevxuqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما