تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۸
شهردار سراوان با اشاره به خریداری 50 گاری چهار چرخ گوشواره دار جهت جمع آوری زباله های سطح شهر، گفت: فرهنگ سازی استفاده ار کیسه زباله برای جلوگیری از رهاسازی زباله ها در سطح معابر ضرورت دارد که می طلبد این فرهنگ سازی توسط رسانه ها انجام شود.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ زباله های رها شده در سطح معابر علاوه بر اینکه سیمای زیبای شهر را مخدوش می کند منجر به جمع شدن حیوانان موذی و به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود که گهگداری در گوشه و کنار شهر شاهد رها شدن زباله ها هستیم.

این موضوع انتقاد شهروندان را به دنبال داشته که از مسئولین مربوطه به ویژه شهرداری خواستار رفع این مشکل اساسی شدند تا هر چه سریعتر اقدام موثری صورت گیرد.

 در همین راستا سیدمحمدامین سیدی شهردار سراوان به خبرنگار ما گفت: حدود ۵۰ گاری چهارچرخ گوشواره دار که داخل ماشین های زباله کش تخلیه شود خریداری شده که به  ۵۰ نفر نیروی خدمات شهر تحویل داده می‌شود تا زباله ها را از درب منازل جمع‌آوری کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۱ نیروی خدمات شهر در شهر در حال فعالیت هستند که ۳۰ نفر آنها با خودروهای زباله کش فعالیت  و ۵۰ نفر دیگه با گاری زباله ها را به صورت محله به محله و بلوک بلوک جمع‌آوری می‌کند.

 شهردار سراوان ادامه داد: ساعت جمع آوری زباله ها به شهروندان اعلام می‌شود که چه ساعتی زباله ها را تحویل کارکنان خدمات شهری دهند، این کار با هدف جلوگیری از رها سازی زباله ها توسط معتادین کارتن خواب و حیواناتی از قبیل گربه و سگ انجام می‌شود.

سیدی اضافه کرد: در منطقه سرجو زباله‌ها جمع‌آوری شد و با یک دستگاه لودر تسطیح سازی صورت گرفت اما روز بعد دوباره زباله ها در همان محل رها شده بود، شهروندان حاضر نیستند زباله ها  را در کیسه زباله بگذارند که جای گله وجود دارد و باید رعایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: با تدابیر اندیشیده شده و گاری های خریداری شده کارکنان خدمات شهری زباله‌ها را در منازل تحویل می گیرند تا تفکیک سازی هم انجام شود.

 این مقام مسئول گفت: در حال حاضر شهرداری سراوان چهار دستگاه خودرو دارد که با  ۷۰ هزار نفر جمعیت جمع آوری زباله ها به سختی صورت می گیرد، کمبود امکانات وجود دارد اما امید است با تدابیر اندیشیده شده و چرخ های خریداری شده مشکلات حل و ساماندهی صورت گیرد تا حداکثر خدمات به شهروندان ارائه شود.

 سیدی اذعان کرد: از رسانه‌ها می‌خواهم درکنار شهرداری در بحث فرهنگ سازی باشند  چرا که پنجاه درصد کار شهرداری با فرهنگ سازی حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: به شهروندانی که رأس ساعت زباله های خود را تحویل نیروهای خدمات شهری تحویل دهند به صورت تشویقی کیسه زباله اهدا می شود و این انتظار از شهروندان می رود که از رها سازی زباله ها در سطح معابر و خیابان‌ها و کوچه‌ها خودداری کند چرا که جنبه مناسبی ندارد.

سیدی اضافه کرد: سطل زباله ها نصب شده در سطح شهر به دلیل اینکه باعث شده زباله ها توسط دوره گردها و کارتن خواب ها که در اقصی نقاط شب وجود دارند رها  شوند و باعث به خطر افتادن سلامت شهروندان می شود جمع آوری خواهند شد.

انتهای پیام/خ https://www.asrehamoon.ir/vdchkxnzx23nkmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما