تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۵
همزمان با سراسر کشور گلبانگ انقلاب در سراوان نواخته شد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ همزمان با سراسر کشور آیین نواخته شدن گلبانگ انقلاب با حضور امام جمعه سراوان، فرماندار، جانشین فرمانده سپاه شهرستانی، مدیران دستگاه های اجرایی، فرهنگیان و بسیجیان در سالن الغدیر اداره آموزش و پرورش سراوان نواخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان بیان کرد: ایام مبارک دهه فجر و یاد حضور حضرت امام (ره) بعد از دوری چندین ساله از کشور و ایامی که سرانجامش طلوع فجر و انقلاب اسلامی شد را گرامی می داریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یعنی پذیرفتن ولایت خدای متعال و دوری جستن از پلیدی ها، زشتی ها، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران طلوع یک نور بر ظلمت و همانند مهتاب بر تاریکی ها و یک نسیم دلنشین و خوش بود که دلها را به سمت حقیقت ها سوق داد.

امام جمعه سراوان افزود: انقلاب اسلامی ایران آراسته به تمام خوبی هاست و امروز ما در پله اول قرار داریم و برای رسیدن به غایت هدف سختی ها و مشکلات فراوانی وجود دارد که قطعا به آن دست خواهیم یافت.

حجت السلام و المسلمین بامری خنثی سازی توطیه دشمنان اسلام و بشریت و همچنین قطع دست مستکبران عالم از دنیای اسلام را از مهم ترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و خاطر نشان کرد: دشمن قصد داشت ثروت و ظرفیت های عظیمی که در کشور وجود داشت را غارت و ملت ایران را به بردگی بگیرد که انقلاب اسلامی ایران به این طرح ها و برنامه ها سیلی زد.

وی اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران ندای اسلام را در عالم طنین انداز و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان داد.

امام جمعه سراوان مذهب سازی و ایجاد اختلاف میان فرق اسلامی را از دیگر دسیسه های دشمن دانست و ادامه داد: دشمن با راه اندازی وهابیت قصد داشت به اهداف شوم خود دست یابد اما انقلاب اسلامی ایران که ویژگی برجسته آن گفتمان وحدت است این حربه دشمن را نیز خنثی ساخت.

وی خاطر نشان کرد: دشمن رهبر سازی هایی در دنیای اسلام داشت؛ استکبار و شیاطین امروزی رضاخان قلدر و بی سواد را در ایران، آتاتورک را ترکیه، حسنی مبارک را در مصر روی کار آورد تا به عنوان حاکم و پادشاه در کشورهای اسلامی باشند تا هرچه استکبار گفت انجام دهند اما با ورود انقلاب اسلامی مردم با آگاهی علیه حاکمان دست نشانده استکبار شوریدند و دست استبداد را از کشور خود قطع کردند.

امام جمعه سراوان گفت: امروز نیز دشمن در تلاش است تا یک رژیم جعلی و یهودی را در دنیای اسلام و بهترین نقطه در مرز آسیا و آفریقا به اسم رژیم صهیونیستی که با بهترین سلاح ها مسلح کرده است را ایجاد کند تا مسلمانان توان نفس کشیدن را نداشته باشند اما انقلاب اسلامی با پیروزی اش دشمنی اش را با این رژیم جعلی اعلام کرد و قطعا از بین رفتن این رژیم یکی از اهداف انقلاب است که باید محقق شود.

دهه فجر تجسم اراده و عظمت امام راحل (ره) است

سعید تجلیلی فرماندار سراوان در حاشیه این مراسم گفت: دشمن سعی می کند امام (ره) و انقلاب را از یاد مردم ببرد اما دهه فجر یادآورد و تجسم اراده و عظمت امام راحل(ره) است و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رهبری مدبرانه امام و حضور یکپارجه مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی تاثیرات و تحولات داخلی و خارجی فراوانی داشته است که با اندکی تامیل می توان دستاوردهای انقلاب را دید، ادامه داد: انقلاب اسلامی به قدرت های پوشالی جهان سیلی نواخت که تعادل خود را بعد از گذشت 43 سال به دست نیاورده است.

فرماندار سراوان ادامه داد: امروز به یمن رشادت ها و فداکاری های فرزنذان این مرز و بوم در سطح دنیا و جوامع بین المللی خوب درخشیدیم و در عرصه های مختلف خرف برای گفتن داریم؛ گاهی دشمن از روی عجز و ناتوانی نعره مستانه می زند و موضوع جنگ را در پیش می کشد، گاهی اوقات از روی ناتوانی و استیصال به دنبال مذاکره و سازش است.

تجلیلی خاطر نشان کرد: در سایه دستاوردها، رفعت الهی بود که دفاع مقدس با عزت و اقتدار پیش رفت و یک وجب از خاک تسلیم دشمنان نشد.

وی اذعان کرد: امروز سپاه مقتدر حافط دستاوردها شده است و در حوزه جهانی شکست پوشالی دشمنان و عجز و ناتوانی آنها را مشاهده می کنیم چرا که انقلاب اسلامی به تمام نقاط جهان صادر شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد:صف آرای مقابل نمایش قدرت آمریکا دستاورد عظیمی است که به دست آوردیم و امروز انقلاب اسلامی دریچه نور و امید را در دل مسلمانان ایجاد کرد که منجر به همگرایی امت های اسلامی شده است.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdfk0f5yt0oj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما