تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) مهرستان؛

حماسه کربلا در احیای دین جایگاه والایی دارد

امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان گفت: حماسه کربلا از مهم ترین موضوعاتی است که در احیای دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از با مهرستان، حجت الاسلام علم سپاهی با اشاره به جایگاه خاص و نقش ویژه امام حسین در رهبری حماسه کربلا افزود: امام حسین (ع) به دلیل شرایط زمانی و مکانی اش و همچنین ماموریت ویژه ای که خداوند به عهده وی گذاشته بود از موقعیت و جایگاه ویژه ای در قلوب همه انسان ها و به خصوص مومنین برخوردار است.
وی دلیل مطرح بودن حماسه امام حسین (ع) در طول تاریخ را نقش ویژه امام حسین و عزاداری او در هدایت انسان ها در شناخت معارف اسلامی و حقایق دین مبین اسلام عنوان و افزود: تاثیر گذاری این حماسه در جهان حاکی از نقش عظیم آن در احیای دین و زنده نگه داشتن آن است بطوریکه در طول تاریخ عزاداری برای امام حسین (ع) در بین همه اقوام و ملل مختلف جهان برپا است.
وی خاطرنشان کرد: برای اثبات جهانی بودن حماسه عاشورا نیاز چندانی به اثبات نداریم و برای درک بهتر این حقیقت کافی است به گستردگی و عظمت مراسم عزای حسینی در داخل و خارج کشورمان نظری بیندازیم تا شاهد جهانی بودن و مقبول بودن امام حسین (ع) در نزد همه پیروان و مذاهب سراسر دنیا باشیم.
امام جماعت مسجد امام حسین (ع) شهر مهرستان اظهار داشت: اگر پیام عاشورا جدی گرفته شود و مسیر عزاداری ها و سوگواری ها به سمت و سویی که معصومین (ع) خواسته اند، هدایت شود شاهد فساد، فقر، تبعیض و عقب ماندگی در جامعه نخواهیم بود.
سپاهی تصریح کرد: عزاداری برای امامان معصوم و شرکت در مراسم عاشورا بهترین، مهمترین و قوی ترین وسیله برای زنده نگه داشتن دین اسلام است و هیچ جایگزینی که بتواند از نظر قدرت و شعاع تاثیرپذیری جای آن را بگیرد وجود ندارد.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمنان بر علیه جوانان و فرهنگ اسلامی تاکید کرد: یکی از راههای مبارزه با جنگ نرم شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم است به شرط آنکه در این مراسمات به درس های کربلا توجه ویژه شود و به درک درستی از حماسه عاشورا و ماهیت قیام امام حسین (ع) برسیم.
وی افزود: عاشورا بهترین زمانی است که با امر به معروف و نهی از منکر و با تحلیل و نقد اجازه ندهیم آرمان های بنیان گذار انقلاب اسلامی و شعارهای انقلاب به فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcgnt9u.ak93n4prra.html
منبع : http://bamehrestan.ir/
نام شما
آدرس ايميل شما