تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
جشنواره غذاهای بومی و محلی در مهرستان برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از با مهرستان، مدیر عامل کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار با مهرستان با اعلام این خبر، افزود: این جشنواره با همت کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهرستان و با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار شد.
افسانه میر مراد زهی با بیان اینکه ۲۷ بانوی آشپز مهرستانی در این جشنواره حضور داشتند، خاطرنشان کرد: این هنرمندان انواع غذاهای محلی و اصیل منطقه را برای رقابت در این جشنواره آماده کرده بودند.
وی افزود: در پایان ۳ نفر از بانوانی که اصیل ترین غذا را ارائه کردند به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره احیای غذاهای بومی و محلی در حال فراموشی و آشنایی شهروندان با انواع غذاهای سنتی منطقه و همچنین انتقال آنها به نسل های آینده است.
میر مراد زهی با تاکید بر لزوم ترویج استفاده از غذاهای سنتی و سالم افزود: استفاده از فست فودها در سال های اخیر در بین مردم رواج پیدا کرده بطوریکه این مسئله به عنوان یک عارضه سلامت افراد جامعه را با خطر روبرو کرده است.
وی با اشاره به اینکه کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهرستان به دنبال فرهنگ سازی است که شهروندان بتوانند در زندگی روزمره خود از این غذاهای سالم استفاده کنند، تصریح کرد: پخت غذاهای محلی علاوه بر حفظ سلامتی مردم می تواند برای مردم شهرستان نیز ایجاد اشتغال کند.
مدیر عامل کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهرستان تاکید کرد: برپایی جشنواره غذاهای سنتی و محلی همراه با لباس های محلی و بومی در جذب توریست و گردشگر موثر است و امیدواریم با برپایی این گونه جشنواره ها در شهرستان ضمن احیای غذاهای بومی محلی و سنتی و آشنایی نسل جوان با اینگونه غذاهای سالم و مقوی، برای جذب علاقمندان و گردشگران گامی موثر برداریم.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcbzwbz.rhb98piuur.html
منبع : http://bamehrestan.ir/
نام شما
آدرس ايميل شما