تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک گفت: برای مقابله با هاری برنامه جهانی وجود دارد، چون این بیماری مرگ را نیز در پی دارد.
به گزارش عصر هامون به نقل ندای هیرمند؛ جلسه هماهنگی  شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی شهرستان زهک به مناسبت روز ملی مبارزه با بیماری های مشترک انسان و حیوان برگزار شد.
 دکتر جعفر نوری رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان زهک در این جلسه گفت: کارشناسان واحد مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان ودام مواردی که نیاز به همکاری دارد مورد بررسی قرار دهند و همچنین با تعامل بیشتر  در راستای حل مشکلات در خصوص بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان گام بردارند.
وی افزود:  از مهمترین بیماری های مشترک بین انسان و حیوان که در کشور ما دیده می شود، می توان به تب مالت، سالک، هاری، سیاه زخم، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد که از طرفی، خطر ورود بیماری های دیگر مانند جنون گاوی، تب دره ریفت، آنفلوانزای پرندگان و... را نباید نادیده گرفت.
نوری همچنین خاطرنشان کرد: :تب کریمه کنگو یک بیماری مشترک میان دام و انسان است که علائم بیماری آن در انسان کاملا مشخص می باشد و علائم اولیه آن شبیه آنفولانزا شامل تب و سردرد می باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زهک  در خصوص بیماری هاری نیز گفت:   برای مقابله با هاری برنامه جهانی وجود دارد، چون این بیماری مرگ را نیز در پی دارد.
 
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcez78o.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما