تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۱
امام‌جمعه موقت شهرستان خاش مطرح کرد:

سیره معصومین بهترین راه شناخت معارف اسلامی

امام‌جمعه موقت خاش گفت: امامان معصوم برترین مربیان اخلاق برای انسان و بشریت هستند.
سیره معصومین بهترین راه شناخت معارف اسلامی
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شیبک با توجه قرارگرفتن در سالروز ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام عابدترین و زاهدترین مردم زمان خودش بود و انس بسیار زیادی با قرآن داشت و همیشه به یاد خدا و روز قیامت بود؛ لذا همین امر باعث می‌شد که همواره در راه کمک به نیازمندان گام برمی‌داشت و یارویاور مستضعفان بود.

امام‌جمعه موقت خاش افزود: ایمان، عبادت، حسن خلق، تواضع و فروتنی، جود بخشش و خیرخواهی از مهم‌ترین خصایص اخلاقی امام حسن مجتبی (ع) بودند که شهرت ایشان به بخشندگی و دستگیری از فقرا و نیازمندان بود که می‌تواند سرلوحه رفتار دوستداران حضرت قرار گیرد امام علیه‌السلام برآوردن نیازهای دیگران را بر هر کاری ارجح می‌دانستند.

وی اظهار کرد: آن حضرت همواره دیگران را نیز بر خود مقدم می‌داشت و پیوسته با احترام و فروتنی با مردم برخورد می‌کرد و در مهمان‌نوازی و یتیم‌نوازی شهره بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیبک اذعان کرد: تبیین و آگاه‌سازی از اخلاقیات بزرگان دین و ائمه اطهار علی‌الخصوص امام حسن مجتبی (ع) که در دست‌گیری از مظلوم و نیازمندان زبانزد هستند نقش مهمی در آشنایی جوانان با بزرگان دین خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت برگزاری جشن‌های میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: از جمله اعمال نیک و پسندیده برای امت اسلامی برگزاری و اعیاد و جشن‌های ولادت ائمه معصوم (ع) است که برکات زیادی دارد و باعث می‌شود ویژگی‌های اخلاقی و فضایل ائمه برشمرده شود و مردم از آنها آگاه شوند و همچنین این مراسم فرصت مناسبی است که مردم را به‌سوی خدا و دستورات او دعوت نماییم.

وی در پایان شخصیت امام حسن (ع) را شخصیتی ویژه در پرهیزکاری و خداترسی خواند و بیان کرد: دامنه شخصیت بی‌مانند سبط اکبر پیامبر (ص) امام حسن مجتبی (ع) آن‌قدر وسیع و گسترده است که آثار و نشانه‌های آن در تمام کتاب‌های حدیث، تراجم، سیره، تاریخ و مناقب فراوان به چشم می‌خورد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfvedyxw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما