تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگر واردات کالاهای خارجی همچنان ادامه پیدا کند ما شاهد بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات خواهیم شد، گفت: اگر چرخ صنعت نچرخد افزایش نرخ بیکاری را شاهد خواهیم بود.
فشارهای اقتصادی کوچکترین خللی به ایران وارد نمی کند/ واردات کالاهای خارجی مشابه ایرانی به داخل کشور ممنوع شود
فشارهای اقتصادی کوچکترین خللی به ایران وارد نمی کند/ واردات کالاهای خارجی مشابه ایرانی به داخل کشور ممنوع شود
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، حسینعلی شهریاری در گفت و گو با خبرنگار زاهدانه در خصوص واردات کالاهای خارجی اظهار داشت: قطعا یکی از مشکلات اساسی در بحث تولیدات ورود کالاهای خارجی ِ مصرفی و ضروری است که متاسفانه شاهد افزایش روزانه آنها در بازارهای داخلی هستیم.
شهریاری با بیان اینکه اکثر کالاهای خارجی بی کیفیت هستند افزود: این کالاها قابلیت مقایسه با کالاهای داخلی را ندارند.
وی با توجه به تاکید مقام معظم رهبری با توجه به اهمیت دادن به تولیدات داخلی بیان کرد: اگر واردات کالاهای خارجی همچنان ادامه پیدا کند ما شاهد بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات خواهیم شد، زیرا اگر چرخ صنعت نچرخد افزایش نرخ بیکاری را شاهد خواهیم بود.
شهریاری به رویکرد جدید دولت در خصوص واردات کالا به کشور اشاره کرد و گفت: دولت امسال برنامه ای تدوین کرده که اگر از محصولی کالای ایرانی تولید می شود از ورود همان کالای مشابه خارجی به داخل کشور پرهیز شود.
وی به مسئله مذاکرات هسته ای اشاره کرد و ادامه داد: معلوم نیست نتیجه توافق هسته ای به کجا برسد یا حتی اگر امضا هم شود به معنی برطرف شدن مشکلات اقتصادی نیست، لذا ما باید روی پای خود بایستیم و برای فعال کردن کارخانجات به تولیدات داخلی دست یابیم.
نماینده مردم در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: دشمن فکر می کند می تواند با وارد کردن فشار اقتصادی بر اقشار مردم به ایران ضربه وارد کند، این تصور دشمن بی جا است و هر چه قدر هم فشارها را زیاد تر کند نمی تواند کوچکترین خللی به ایران وارد کند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcepw8p.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما