تاریخ انتشار :جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۰
کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: غربی ها اسرائیل را با شعار نیل تا فرات ایجاد کردند تا این بخش از منطقه که شامل میادین نفت و آبراههای حیاتی است را تحت کنترل خود درآورند و حقیقت این است که هر کشوری بتواند این منطقه را در کنترل داشته باشد بر بخش اعظمی از منابع و گذرگاههای حیاتی دنیا تسلط پیدا می کند.
پشت پرده تشکیل رژیم صهیونیستی با شعار از "نیل تا فرات" از سوی کشورهای غربی/ اسرائیل برای تامین منافع غربی ها در خاورمیانه ایجاد شد
به گزارش عصرهامون، حسین شیخ‌الاسلام در گفتگو با خبرنگار  راه دانا در خصوص علت حضور کشورهای غربی به خصوص آمریکا در منطقه گفت: دلیل این حضور اهمیت منطقه خاورمیانه است و به دو دلیل خاورمیانه در جهان از اهمیت بسزایی برخوردار است٬ یکی منابع نفت عظیم و دیگری گذرگاهها و آبراه های حیاتی.
کارشناس ارشد مسائل بین الملل با اشاره به اینکه گذرگاه های مهم مانند تنگه باب المندب و کانال سوئز٬ آبراه های حیاتی انتقال نفت به مراکز صنعتی دنیا هستند افزود: وقتی که غربی ها اسرائیل را با شعار نیل تا فرات ایجاد کردند به این دلیل بود که این بخش از منطقه که شامل میادین نفت و آبراه های حیاتی است را تحت کنترل خود درآورند و حقیقت این است که هر کشوری بتواند این منطقه را در کنترل داشته باشد بر بخش اعظمی از منابع و گذرگاه های حیاتی دنیا تسلط پیدا می کند. بنابراین اسرائیل را بنا نهادند.
وی افزود: قصد غربی ها این بود که اسرائیل را گسترش دهند اما نتوانستند و بعد از انقلاب اسلامی حتی اسرائیل مجبور به عقب نشینی هم شد. وقتی آمریکایی ها نتوانستند بر کل منطقه مسلط شوند تصمیم گرفتند که بر مناطق حساس آن مسلط شوند. اولین هدفشان هم این بود که پایگاهی که ساخته اند (اسرائیل) و هر روز هم از قدرتش در مقابل مقاومت کاسته می شود را حفظ کنند و  بر هم ریختن سوریه و هر رویداد دیگری که در منطقه رخ می دهد برای حفظ اسرائیل است.
شیخ‌الاسلام  اظهار داشت: در سال ۱۸۵۹ نفت در پنسیلوانیای آمریکا تجاری شد و سالها طول کشید تا بشر به اهمیت این ماده پی برده و میدان های نفتی را کشف کند. در سال ۱۸۹۷ کنفرانس باسل را تشکیل دادند و  اسرائیل توسط تئودور هرتسل تعریف شد و محدوه جغرافیایی را برای ان مشخص کردند بعد هم تلاش کردند که آن را تثبیت کنند و شروع به مهاجرت دادن یهودیان به فلسطین کردند و بعد از آن تشکیل گروه های ترور را سازماندهی کرده و با استناد نامه بالفور به روتشیلد و تعهد انگلیس برای تأسیس اسرائیل اقدام نمودند.
کارشناس ارشد مسائل بین الملل گفت: در سال ۱۹۴۸ اشغالگر استعمارگر فلسطین (انگلیس) یک شبه از مناطق تحت کنترل خود عقب نشینی نموده و تمام استحکامات و پایگاههای خود را با تمام تجهیزات در اختیار صهیونیستها قرار دادند و آنها نیز با استفاده از این فرصت ۷۲ درصد از سرزمینهای تاریخی فلسطین را اشغال نموده و ۸۰۰ هزار نفر در همان روز اخراج شدند .ترامپ برای تحقیر و توهین به مسلمانان انقال سفارت امریکا را در روز نکبت قرار داد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfe0dy0w6dxva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما