تاریخ انتشار :شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۲
جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی در اهواز گفتند: حمله به رژه نیروهای مسلح نشان ترس دشمنان از قدرت نظامی ایران است
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان
به گزارش عصرهامون، جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان در پی حادثه تروریستی که در جریان برگزاری رژه نیروهای مسلح اهواز رخ داد ضمن محکوم کردن این حادثه گفتند: امروز بار دیگر رشادت و مردانگی سربازان ایران زمین بر جهان نقش بست و نمایشی زیبا از مردانگی و ایثار آنان دل ملت ایران را گرم کرد که فرزندان آنان تا پای جان مدافعان این انقلاب و ملت هستند.
 
سربازان ایران امروز با افتخار مدافع ملت بودند
مولوی حسن زهی مدرس مسجد مکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار ما ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز و عرض تسلیت به ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری، گفت: در حادثه تروریستی اهواز چیزی که بیش از همه به چشم می آمد ایثار و گذشت سربازانی بود که جانشان را سپر بلای مردم کرده و با وجود زخم های عمیق و خطر موجود به یاری کودکان و مردم شتافتند.
وی گفت: بار دیگر کوردلان از خدا بی خبر و نوکران استکبار جهانی خون زنان، مردان و کودکان بی گناه ملت ایران را بر زمین ریختند تا اوج دشمنی خود با این انقلاب و هراس شان از این ملت همیشه سربلند را نشان دهند.
وی افزود: افرادی که این گونه با سنگ دلی به روی مردم عادی و سربازان بی دفاع آتش گشوده و آنان را به گلوله می بندند نه تنها نمی توانند ادعای دفاع از حقوق این ملت را داشته باشند بلکه حتی نمی توانند مدعی دینداری باشند.
 
حمله تروریستی اهواز، روسیاهی دشمنان شد
این مدرس مسجد مکی زاهدان با تاکید بر اینکه این حمله تروریستی بازهم چیزی جز رو سیاهی برای استکبار نداشت، بیان کرد: تروریست ها با این حمله تنها خودرا روسیاه کردند و نشان دادند که تا چه اندازه خونخوار و سنگ دل هستند و در نقطه مقابل همه دنیا دیدند که چه گونه نیروهای نظامی با وجود خطر و زخم هایی که بر تن داشتند برای نجات جان کودکان و مردم عادی تلاش می کردند.
 
دشمن چشم دیدن اقتدار ایران اسلامی را ندارد
وی ادامه داد: امروز بار دیگر رشادت و مردانگی سربازان ایران زمین بر جهان نقش بست و نمایشی زیبا از مردانگی و ایثار آنان دل ملت ایران را گرم کرد که فرزندان آنان تا پای جان مدافعان این انقلاب و ملت هستند.
حسن زهی همچنین با عرض تسلیت به جامعه خبری کشور و خبرنگاران ایران، اذعان کرد: هیچ منطقی نمی تواند دلیلی برای این اقدامات ننگین استکباری بیاورد، اصلا مگر می شود انسان باشیم و چنین جنایاتی انجام دهیم، این اعمال تنها از فرزندان شیطان بزرگ و استکبار جهانی ساخته است که چشم دیدن اقتدار این کشور را ندارند.
 
وحدت ملت ایران، دشمنان را مایوس کرد
وی در ادامه تصریح کرد: امروز با دیدن تصاویر منتشره از این حمله تروریستی هم حس غم داشتم هم حس غرور برای بودن در چنین کشوری و میان چنین ملتی که جانشان را سپر بلای یکدیگر کرده و در اوج خطر برای یاری هم تلاش می کنند این افتخار ماست و تا ابد نیز به آن می بالیم زیرا امروز وحدت ملت ایران، دشمنان را مایوس کرد.
 
حمله به رژه نیروهای مسلح نشان ترس دشمنان از قدرت نظامی ایران اسلامی است
مولوی عنایت الله رسولی زاده امام جمعه شهرستان سربازضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، گفت: در حادثه تروریستی اهواز این جوانان ایران زمین بودند که به گذشتن از جان خود افتخار آفرینی کرده و علاوه بر نابودی دشمنان از مردم دفاع کردند.
وی اظهار کرد: حمله به رژه نیروهای مسلح و مردم بیگناه نشان دهنده ترس دشمنان از قدرت نظامی ایران اسلامی است.
وی افزود: این نوکران خودفروخته استکبار جهانی می خواستند با این اقدام تروریستی روحیه ملت ایران را تضعیف کنند اما رشادت جوانان و نیروهای نظامی ما نقشه آنان را خنثی کرده و موجب شد تا همه دنیا به قدرت نظامی ما و از خودگذشتگی ملت ایران پی ببرند.
 
ایثار و از خودگذشتگی رمز پیروزی بر دشمنان است
امام جمعه اهل سنت سرباز با تاکید بر اینکه ایثار و از خودگذشتگی رمز پیروزی بر دشمنان است، بیان کرد: سال ها از زمان جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس می گذرد اما روحیه ایثار و از خودگذشتگی ملت ایران روز به روز رشد کرده و موجب شکوفایی این کشور شده است تاجایی که امروز در زیر باران گلوله های دشمنان جوانان این مرز و بوم سینه سپر کرده و برای دفاع از مردم پیش قدم می شوند تا نشان دهند این ملت از پای نخواهد نشست.
وی ادامه داد: امروز تقابل دو گروه را دیدیم عده ای برای رسیدن به اهداف شیطانی خود به زنان و کودکان و سربازان بی دفاع هم رحم نکرده و آنان را به گلوله بستند و عده ای نیز با سپر قرار دادن تن خود برای دفاع از این ملت حاضر شدند و این تقابل شر و نیکی خود به تنهایی رسوا کننده دشمنان ماست.
وی در ادامه با عرض تسلیت به خانواده شهدا، ملت ایران و مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ملت ایران بارها از چنین امتحاناتی پیروز خارج شده و افتخار آفرینی کرده اند و امروز نیز به زیبایی موجب شدند تا دشمنان بدانند تا ابد نمی توانند این مردم را از راه حقیقت و درست منحرف کنند.
 
هتک حرمت به مراسم رژه محکوم است
مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت شهرستان سراوان ضمن محکومیت حادثه تروریستی رژه اهواز، گفت: افراد تروریستی که دست به چنین اقداماتی می زنند، در تضاد با امنیت مردم و کشور هستند.
وی اظهار کرد: هتک حرمت به مراسم رژه که گرامیداشت یاد و خاطر شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است، محکوم و دردناک است.
وی با بیان اینکه افرادی که دست به چنین اقدامی زده اند، بی شک در پازل اجانب هستند، افزود: تروریست ها از نظر شرع، اخلاق و منطق ، اصول و مبانی اسلامی و انسانی جایگاه ندارند.
مولوی ساداتی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی و انتظامی جزئی از مردم هستند، خاطر نشان کردند:  نیروهای امنینی با توجه به اینکه همواره در خط مقدم هستند، از جان و مال مردم حفاظت می کنند و در این حادثه نیز به خوبی از مردم محافظت کردند.
وی یادآور شد: در چنین مراسماتی تمام اقشار جامعه اعم از زن و مرد، پیر و جوان و خردسال وجود دارد و چنین افرادی که دست به این اقدامات می زنند با آسایش و امنیت مردم مشکل دارند.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg3t9qyak9zy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما