تاریخ انتشار :جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
امام جمعه ایرانشهر گفت: تولید واکسن کرونا ناشی از فکر خلاق، تلاش و توانمندی دانشمندان ایرانی بوده که در سایه مقاومت دلیرانه توانستند تحریم های دشمنان را خنثی کنند‌.
واکسن کرونای ایرانی و خنثی شدن تحریم ها/مردمی بودن و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی، اولویت دولت سیزدهم باشد
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره، حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بیان کرد: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده که در سال 1348 در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان بوده توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

وی افزود: امام جماعت تمام عیار بودن باید به کارکردهای مسجد توجه ویژه داشته باشد که مساجد در دوره قبل از انقلاب اسلامی نقش آفرینی های فراوانی داشتند که به عنوان مثال می توان از حضور نیروها در جبهه جنگ در عرصه های مختلف اجتماعی نام برد.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: در برنامه های جدید دولت باید به مسجد توجه خاص و ویژه شود و پشتیبانی از این جایگاه ها صورت بگیرد‌.

وی عنوان کرد: روز شهادت امام سجاد (ع) را خدمت همه ارادتمندان و عاشقان و اهل تشیع تسلیت عرض می کنم.

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: دوم شهریور ماه مصادف با هفته دولت بوده که این مناسبت را به همه دولتمردان تبریک عرض می کنم و نکته ای که باید به آن پرداخته شود این است که دولت جدید متفاوت تر از دولت اسبق خواهد بود.

وی گفت: در دولت جدید در خصوص کارگزاران و وزرا ویژگی هایی مشاهده می شود که از جمله آن می توان به پایش سن وزرای پیشنهادی اشاره کرد.

این خطیب جمعه بیان کرد: دولت جدید دولتی مردمی بوده که محصول امیدآفرینی است و امید داریم کارگزاران و وزرا که در راس امور قرار می گیرند عدالت را در دستور کار خود قرار دهند و شاهد کاهش فاصله های اجتماعی باشیم‌.

وی بیان کرد: اکنون دشمنان علیه واکسن کرونای ایرانی جنگ رسانه ای طراحی کردند و باید بدانیم که این محصول امروز تبدیل به یک کالای استراتژیک شده و برخی کشورها از این فرصت سو استفاده می کنند، در حالی که اقدام به موقع دانشمندان ایرانی با حمایت های امام جامعه باعث شد به سمت تولید واکسن برویم و این مسئله باعث خنثی سازی تحریم ها شود و وقتی تحریم خنثی بشود مشکل نیز حل می شود.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به جریانات اتفاق افتاده اخیر در افغانستان، بیان کرد: ایران اسلامی نسبت به نگاه های دشمنان اسلام از خود کوتاهی نشان نمی دهد و دست نشانده های دشمن را که به نوعی قصد تعرض به نظام اسلامی را دارند تو دهانی محکم می زند.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی نگاه تعاملی به دولت افغانستان دارد که دولتی در آن جا تشکیل شود که فراگیر همه اقوام، گروه ها و مردم باشد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb9gb85rhbawp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما