تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۵
آیت الله مصطفی محامی گفت: یکی از صحنه های زیبا عاشورا حضور جدی و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در لشکر ابا عبدالله الحسین (ع) است.
واقعه عظیم عاشورا نقش آفرینی جوانان در صحنه است
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به رعایت تقوای الهی بیان کرد: مردان و زنان مومن و نمازگزار یکی از راه های تحصیل و حفظ تقوای الهی حرکت در مسیر رسالت، ولایت و پایداری در مسیر الهی است.
 
وی افزود: یکی از راه های تحصیل تقوای الهی زنده نگه داشتن یاد  تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) است.
 
آیت الله محامی تصریح کرد: مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی (ع) بعد از دوسال که به  دلیل کرونا برگزار نشد امسال به لطف خدا با شور و نشاط در سراسر کشور به خصوص استان ما برگزار شد و از همه مردم که در این مراسم شرکت کردند و بر شکوه این مراسم افزودند تقدیر و تشکر را دارم.
 
امام جمعه زاهدان تبیین کرد: مردم به خصوص سخنرانان، مداحان هیئت های عزاداری، مساجد و هیئت امنا و ائمه جماعات و سازمان هایی که زحمت کشیدند و مجموعه های بزرگ مثل سپاه، بسیج و نیروی انتظامی که امنیت مراسم را برعهده گرفتند از همه آنها تقدیر و تشکر میکنم.
 
وی ادامه داد: از علما و خطبه های اهل سنت که در این ایام به ذکر پیامبر و اهل بیت و حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ماجرا عاشورا و درس هایی که گرفتند پرداختند، تقدیر و تشکر را دارم.
 
آیت الله محامی افزود: تقاضا دارم از سخنرانان، مداحان و هیئت داران که در هیئت های عزاداری تلاش کنند از این فرصت دلداگی مردم و حضور در مراسم عزاداری حداکثر استفاده کنند و آشنایی مردم با معارف اسلامی و درس ها و پیام ها عاشورا را همچنان زنده نگه دارند و نقش آفرین باشند.
 
نماینده ولی فقیه استان بیان کرد: جمعه 21 مرداد روز جهانی جوان نام گذاری شده یکی از صحنه های زیبا عاشورا حضور جدی و نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در لشکر ابا عبدالله الحسین (ع) است و این لشکر مجمع نخبگان است که از هر مدل و گروهی در مراسم امام حسین (ع)  حضور دارند.
 
وی افزود: حتی کسانی که در جبهه مخالف بودند در این مراسم شرکت و و در این جمع کوچک تعداد زیادی جوانانی هستند که حضور و نقش آفرینی جدی دارند.
 
آیت الله محامی گفت: جوانان می توانند نقش آفرینی کنند و تاثیرگذار، پیشرو و پیشتاز باشند افتخاری برای جوانان است و مسئولیتی که برای جوان و نوجوان می آورد در عرصه های مختلف جتماعی حضور داشته باشند.
 
وی ادامه داد: به مناسبت شنبه 22 مرداد روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی یکی از درس های عاشورا همین تشکیلاتی و سازمان یافته است علی رغم اینکه تعداد افراد کم است.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: یکشنبه 23 مرداد روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده و درس بزرگ نهضت عاشورا این است که مقاومت و مجاهدت مخلصانه برای خدا باشد.
 
وی گفت: چهارشنبه 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان است پیام دیگر واقعه عاشورا و ویژه خانواده شهدا و بازماندگان از واقعه عاشورا است و و رنج آفرینی خانواده شهدا و آزادگان است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfcxdy1w6dtta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها