تاریخ انتشار :شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۹
دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران از رونمایی نخستین موتور جت هواپیما ساخت داخل همزمان با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران خبر داد.
رونمایی از نخستین موتور جت ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هوایی
به گزارش عصرهامون به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن بنکدار در نشست خبری با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران، اظهار کرد: با وجود تحریم‌های همه جانبه صنعت هوانوردی ایران، اما کشورمان در این بخش به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.
وی با بیان این‌که برای اولین بار همزمان با برگزاری نمایشگاه اولین موتور جت هواپیما ساخت داخل رونمایی می‌شود،‌ ادامه داد: بر این اساس این موتور که توسط گروه مپنا طراحی و ساخته شده در 4 روز برگزاری نمایشگاه تست می‌شود.
 
 
وی با اشاره به حضور حدود 90 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، روسیه، چین، پاکستان و ترکیه که در حوزه ساخت هواپیما و قطعات آن فعال هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت.
 
وی با تاکید بر این‌که با توجه به الزامات کشور روی صنایع فضایی نیز متمرکز شده‌ایم، گفت: در نمایشگاه امسال همچنین مباحث مربوط به هلی‌کوپتر سازی  و سیستم‌های مربوطه مطرح می‌شود، ضمن این‌که در بخش طراحی و ساخت هواپیما نیز شرکت‌های مرتبط آخرین دستاوردهای خود را به نمایش خواهند گذاشت.
 
بنکدار بیان کرد:‌ امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از جام جهانی، عملیات هوانوردی مانند دوره‌های قبل انجام نمی‌شود.
 
نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایرشو) 22 تا 25 آذرماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdci5pazwt1awp2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها