تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۳
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از فردا به حالت آماده‌باش هستند، در ماجرای سیل هیچ کمبودی در زمینه اعتبارات وجود ندارد.
در ماجرای سیل هیچ کمبودی در زمینه اعتبارات وجود ندارد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمد کرمی در جلسه کارگروه ستاد مدیریت بحران شهرستان زرآباد که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، بیان کرد: باتوجه‌به بارندگی فردا بر حسب هشدارهای هواشناسی مرکز اصلی این بارش در زرآباد است که احتمال تغییر سامانه نیز وجود دارد؛ بنابراین بر اساس پیش‌بینی‌ها، بارش حدود ۸۰ میلی‌متری در این مناطق وجود دارد.
 
 وی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان از فردا به حالت آماده‌باش هستند، در ماجرای سیل هیچ کمبودی در زمینه اعتبارات وجود ندارد.
 
 کرمی افزود: تمامی دستگاه‌ها اقدامات موردنیاز را انجام دهند و اطلاع‌رسانی کنند، مردم نیز آمادگی لازم را داشته باشند و اگر قرار است وسایلی تهیه کنند که شاید روستایی راه آن برای مدتی بسته شود یا بانوان باردار پرخطر را به نقاط امن منتقل کنند، تا مشکلی رخ ندهد.
 
 استاندار ادامه داد: دستگاه‌ها در حال آماده‌باش هستند، مدیران کل بدانند؛ در موضوع اعتبارات مشکلی وجود ندارد، کسی معطل اعتبار و امکانات در این منطقه نباشد، تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان باید پای‌کار باشند.
 
 کرمی اظهار کرد: همان‌طور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم؛ جهاد کشاورزی باید توسعه این منطقه را پیگیری کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: باید پیش‌بینی کنید تا آب‌ها مهار شود، مطالعاتی در بالادست و پایین‌دست در دستور کار قرار دارد تا این حجم از آب شیرین به دریا نرود و از آن استفاده کنیم.
 
 استاندار افزود: در بخش آبرسانی بایستی آب منطقه زرآباد از سد کهیر تأمین و طرح لوله‌گذاری آن شروع شود، سد کهیر امسال حدود ۲۳۰ میلیون مترمکعب آبگیری شد که با این حجم آب، علاوه بر تأمین آب شهرها، آب کشاورزی هم تأمین می‌شود.
 
 وی بیان کرد: توسعه سدها در دستور کار است، بخش آبخیزداری بسیار مهم بوده بندهای بتنی باید اجرا تا آب مهار شود و مشکل کشاورزی نداشته باشیم.
 
 کرمی ادامه داد: منطقه زرآباد به‌سرعت باید توسعه پیدا کند، بنیاد مسکن و تمامی مجموعه‌ها باید پای‌کار باشند و به‌سرعت کار را انجام دهند تا ادارات مربوطه نیز فعال شود.
 
 وی اظهار کرد: ماشین‌آلات دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند شهرداری‌ها و راهداری‌ها حتماً باید مرتب سرویس شوند و جهت بهره‌برداری در مواقع لزوم در آمادگی کامل باشند.
 
 استاندار گفت: هیچ محدودیتی برای کسی قائل نشده‌ایم، تأمین اعتبار انجام شده، محکم هم تصمیم می‌گیریم.
 
 وی خاطرنشان کرد: در ماجرای سیل منطقه، هیچ دستگاهی مشکل اعتباری نداشته، یک‌سری مشکلات زیرساختی است باید اصلاح شود، در نیک‌شهر، قصرقند و بنت حدود ۴۴ روستا راه ارتباطی آنها قطع شد که سریعاً برطرف شد.
 
 کرمی تأکید کرد: توانمندی خود را در میدان به‌کارگیری کنید این انتظار ما از شما مدیران است، سرمایه‌گذاران را به منطقه فرابخوانید و از ظرفیت مردم استفاده کنید، شرایط کار را برای مردم فراهم کرده هیچ اداره حق سخت‌گیری ندارد همه باید کار را تسریع کنند.
 
 وی ادامه داد: روستا باید مولد و تولیدکننده باشد، سواحل مکران به علت تأکید رهبر معظم انقلاب به‌سرعت درحال‌رشد است و چابهار نیز رشد خوبی دارد، چند شهر ساحلی هم برای توسعه پیش‌بینی‌شده که زرآباد یکی از این شهرها است.
 
 استاندار گفت: سرمایه‌گذاران منطقه در اولویت هستند هر کدام از ما مدیران دوران مسئولیتی داریم که باید فردای قیامت پاسخگوی عملکرد خود باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcfmedytw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما