تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۴۶
 پروژه زیرگذر راه‌آهن زاهدان علی‌رغم وعده‌های داده شده هنوز در انتظار بهره‌برداری قرار دارد.
زیرگذر راه‌آهن زاهدان، اولویت آخر شهرداری در اتمام و بهره‌برداری
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، درحالی‌که تنها ۹ روز دیگر به آغاز سال ۱۴۰۳ فرصت باقی است و باید فضاسازی شهرها برای ورد مسافران و استقبال از نوروز آمده شود؛ اما در شهر زاهدان پروژه‌های شهری که متوالیان امر قول اتمام را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۲ داده بودند کماکان در انتظار تحقق وعده‌ها معلق مانده است.
 
 یکی از این پروژه‌ها، زیرگذر زیباشهر ورودی ایستگاه راه‌آهن زاهدان است، پروژه‌ای که قول‌های متعددی برای اتمام آن از سوی مسئولین ذی‌ربط در زمان‌های مختلف داده شد؛ اما شواهد نشان از عدم اتمام این پروژه تا پایان سال را دارد.
 
 هر چند ظاهرها کار آسفالت محدوده خود زیر گذر به اتمام رسیده است؛ اما فضای ناتمام حاشیه زیرگذر، بلوار و میدان مربوطه نشان می‌دهد که امیدی به اتمام این پروژه تا پایان سال نیست، البته کارشناسان حوزه مسائل شهری معتقدند اگر در این چند روز باقی‌مانده کارگران شبانه‌روز و بدون هیچ وقفه‌ای مشغول کار باشند شاید امید داشت که این پروژه در نوروز برای استفاده شهروندان آماده شود.
 
 عملیات ساخت این پروژه در سال ۹۹ توسط راه‌آهن جنوب شرق آغاز شد، پروژه‌ای که در ابتدا قرار بود با همکاری شهرداری و اداره راه‌آهن برای تردد و عبور و مرور آسان خودروها و جلوگیری از تصادفات انجام شود.
 
 اما این پروژه در همان ابتدای شروع با چالش‌های روبرو شد، و شهرداری زاهدان که به‌عنوان متولی امور شهری و پروژه‌های شهری است به دلیل عدم منابع مالی لازم از ادامه مشارکت انصراف داد.
 
 حمید بهادری، سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق در جلسه کارگروه کنترل پروژه راه‌آهن که در ابتدای آبان‌ماه امسال تشکیل شد، بیان کرده بود: فرایند احداث پیاده‌روها، جدول‌کشی و آسفالت تا آذرماه امسال اجرا خواهد شد و طبق وعده‌ای که به مردم شریف و صبور زاهدان دادیم، گذرگاه زیباشهر تا پایان آذرماه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
 اما علی‌رغم وعده ‌داده ‌شده در این زمان خبری از افتتاح این پروژه نشد، و به گفته سرپرست اداره کل راه‌آهن جنوب شرق، این پروژه با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برای ادامه ساخت آسفالت و ساخت کنارگذر در دی‌ماه امسال به شهرداری زاهدان محول شد و مقرر شد تا پایان ایام دهه فجر افتتاح شود.
 
اما در این بازده زمانی شهروندان همچنان چشم‌انتظار بهره‌برداری از این پروژه ماندند، شهردار زاهدان در مصاحبه با یکی دیگر از رسانه‌ها خبر از اتمام این پروژه را تا پایان سال داد.
 
 پروژه‌ای که قرار بود مسیر خودروها را از ریل راه‌آهن جدا و بار ترافیکی را در شهر زاهدان کاهش دهد، اما امروز به یکی از معضلات افزایش ترافیک و حوادث رانندگی تبدیل شده است و باعث بروز مشکلات در تردد شهروندان شده است.
 
 حال باید دید این پروژه که از سال ۹۹ استارت ساخت آن زده شده است رنگ و بوی افتتاح را خواهد دید؟
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdch-qnzk23n--d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما