تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۱
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان باتوجه‌به متصل بودن به آب‌های آزاد و دارابودن معادن غنی، ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی آماده جذب سرمایه‌گذاران خارجی است.
سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های خوبی در زمینه سرمایه‌گذاری دارد
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، محمد کرمی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد سیستان بیان کرد: سیستان شرایط خاص و ویژه‌ای دارد، امیدواریم با تلاش و همتی که در همه عرصه‌ها به‌ویژه با نوآوری و خلاقیت بکار گرفته می‌شود این منطقه به‌سرعت رشد اساسی داشته باشد.
 
 وی از کشور افغانستان که در همسایگی سیستان و بلوچستان قرار دارد به‌عنوان یک ظرفیت یادکرد و افزود: این کشور دارای ظرفیت‌های خیلی خوبی است، این کشور از نظر ذخایر، بالاترین ذخائر لیتیوم را دارد که برابر نفت عربستان سعودی است.
 
 استاندار تصریح کرد: کشور افغانستان بالاترین معادن مس و طلا را دارد همچنین در بخش‌های مختلف دارای امکانات بسیار خوبی است که می‌توانیم با مراودات اقتصادی و تجاری از این ظرفیت استفاده کنیم.
 
 وی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان را اقتصاد خودمان می‌دانیم چرا که اگر اقتصاد افغانستان درست شود سرریز آن به کشور خودشان برمی‌گردد و این امر باعث رونق اقتصادی در این کشور می‌شود.
 
 کرمی گفت: سرمایه‌گذارانی که از افغانستان یا از جاهای دیگر به سیستان و بلوچستان می‌آیند امیدواریم با ترانزیتی که انجام می‌شود چین و آسیا میانه به خود افغانستان وصل شود، تحولات اساسی شکل خواهد گرفت به‌ویژه در منطقه آزاد سیستان بخش صنعت فعال می‌شود.
 
 وی تصریح کرد: برای صادرات بیشتر حوزه تولید در نظر است هم صادرات به کشورهای مختلف و همین اینکه نیاز است کشور از حوزه تجارت بهره‌برداری کند.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdchxqnz-23n-qd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما