تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۹
مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان گفت: باتوجه‌به رسم خانه‌تکانی در روزهای پایانی سال مدیریت مصرف بهینه در شست‌وشوهای آخر سال موردتوجه قرار دهند.
به مدیریت بهینه مصرف آب در خانه‌تکانی توجه شود
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، مرتضی نورا در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: با فرارسیدن روزهای پایانی سال، شهروندان بر اساس یک سنت دیرینه مبادرت به خانه‌تکانی و نظافت در محیط خانه می‌کنند که در این زمان افزایش مصرف آب بسیار بیشتر است، بر همین اساس به مردم توصیه می‌شود از روش‌هایی برای شست و شوها استفاده کنند که کمترین میزان مصرف آب را به خود اختصاص دهد.

 وی ادامه داد: همشهریان عزیز از شست‌وشوی فرش‌ها در منازل به‌شدت پرهیز کرده و این نوع شست و شوها را به شرکت‌های فعال در این بخش واگذارند؛ زیرا آنها از روش‌هایی استفاده می‌کنند که میزان مصرف آب کمتری دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب زاهدان با بیان اینکه قبل از اقدام به شستن هر چیزی به راهکارها و ابزارهای موردنیاز آن فکر کنید تصریح کرد: استفاده از فشار آب شیلنگ‌های برای نظافت حیاط و پارکینگ منازل به‌جای بهره‌گیری از جارو و آب‌پاش، شستن خودرو با شیلنگ به‌جای استفاده از سطل آب، از جمله مصادیق بارز هدررفت آب است که رعایت و انجام صحیح آنها می‌تواند به حفظ وضعیت متعادل شبکه توزیع آب شهری کمک کند.

وی افزود: به‌منظور جلوگیری از افت فشار آب در شبکه سراسری و برخورداری همگان از جریان متعادل و مستمر آب، ضروری است همشهریان عزیز انجام خانه‌تکانی و نظافت منزل خود را به آخرین روزهای پایانی سال موکول نکرده و از هم اکنون و در یک دوره زمانی تدریجی از آب برای مصارف ضروری خود استفاده نمایند.

نورا در پایان تشریح کرد: هر سال در اسفندماه با افزایش مصرف آب روبه‌رو می‌شویم و این موضوع فشار زیادی را به شبکه توزیع آب وارد می‌کند، لذا شایسته است شهروندان باتوجه‌به کاهش شدید منابع آبی و در پیش بودن بهار و تابستان گرم سال آینده و برخورداری همه همشهریان از آب شرب، از مصارف غیرضروری آب اجتناب شود.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcae0n6o49ni01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما