تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۸
 امام‌جمعه خاش گفت: ماه رمضان ماه خودسازی با دوری‌جستن از حرام‌های الهی است.
ماه رمضان ماه خودسازی است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: بیشترین توصیهٔ امام به فرزندشان درباره جهاد با نفس و خودسازی است مورد دوم استفاده از فرصت جوانی است که از آن به‌خوبی استفاده شود ضرورت مبارزه با تکبر و خودپسندی است که انسان را به پرتگاه گناه می‌کشاند از دیگر توصیه‌های ایشان نیز مراقبت بر نماز است.
 
  امام‌جمعه خاش افزود: درگذشته نفت ما به دست انگلیس به غارت برده می‌شد و با ملی‌شدن صنعت نفت دست آنها را کوتاه کرد؛ اما بزرگ‌ترین اشتباه او که باعث کودتای بیست و هشت مرداد شد اعتمادکردن به امریکا به‌خاطر کنارزدن انگلیس بود.
 
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان با تبریک پیشرو بودن سال جدید عنوان کرد: امیدواریم سال جدید سال پرخیروبرکت و پیشرفت و آبادانی کشور باشد و شاهد پیروزی و در آرامش بودن مردم مظلوم فلسطین باشیم شعار سال حاضر مهار تورم و رشد تولید بود ما در سال جاری توانستیم پیشرفت چشمگیری در تولید و رشد آن داشته باشیم تورم نیز نسبت به گذشته کاهش داشته؛ اما خود را در سفره مردم نشان نمی‌دهد چرا که هنوز تورم بالایی داریم.
  
 وی با اشاره به‌پیش رو بودن وفات حضرت خدیجه خاطرنشان کرد: حضرت خدیجه با ایثارگری و همراهی خود کمک بسیار زیادی برای پیشبرد دین اسلام بود ایشان با اهداکردن ثروت خود به اسلام معاملهٔ بسیار بزرگ و سودمندی باخدا انجام داد.
 
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقان گفت: در دورهٔ نوروز افزایش سفرها در کشور مردم به رعایت حقوق دیگران در حین سفر بخصوص رانندگی و در طول مسیر توجه بسیار داشته باشند و با رعایت قانون در حین رانندگی ایمنی را در مسیرها افزایش دهند.
 
 امام‌جمعه خاش افزود: ما در دورهٔ هم بهار طبیعت و هم بهار قران قرار داریم که هر دو از نعمت‌های خداوند هستند خداوند با اشاره به بهار طبیعت معاد و زندگی پس از مرگ را یادآوری می‌کند و ماه رمضان بهترین فرصت است که از این روزهای عزیز برای خودسازی و انس با قران استفاده کنیم.
 
  وی تصریح کرد: خداوند همهٔ پیامبران را گواهی بر امت خود قرارداد اما حضرت محمد را گواه و شاهد بر تمام عالمیان قرارداد
 
 امام‌جمعه خاش اذعان کرد: ماه رمضان فضایل و برکات زیادی دارد که برترین و بافضیلت‌ترین آنها دوری‌جستن از حرام‌های الهی است این ماهی است که شیاطین در زنجیر هستند و بهترین زمان برای درک آنها است که بهترین راه آن رعایت این موارد که از لغزش‌های مردم چشم‌پوشی کند و در زندگی مردم تجسس نکند و به دنبال مدح یا نکوهش مردم نباشد.
 
وی عنوان کرد: در ماه رمضان از افرادی که دین را سبک می‌شمارند دوری بجوییم چرا که رابطه با آنها باعث دوری از ارتباط باخدا می‌شود و در این ماه اهل حضور باشیم؛ یعنی در هر لحظه از این ماه مراقب تمام گفته‌ها و کارهای خود باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciwyazwt1aqy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما