تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
امام‌جمعه موقت سراوان گفت: امام حسن (ع) همواره در زندگی خود به فقرا، نیازمندان و یتیمان کمک می‌کردند که بهترین الگو برای کمک به یتیمان قرار دارد.
امام حسن (ع) بهترین الگو برای کمک به یتیمان و نیازمندان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مختار سابکی در گفتگو با شستون ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت و تقارن آن با حلول ماه مبارک رمضان، بیان کرد: پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت (ع) است که روز اطعام نیازمندان و اکرام ایتام نام‌گذاری شده است.

وی افزود: امام حسن (ع) اولین فرزند امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و دومین امام شیعیان هستند مه در پانزدهم ماه مبارک رمضان سال سوم هجری قمری در مدینه به دنیا آمدند.

امام‌جمعه موقت سراوان اضافه کرد: امام حسن مجتبی علیه‌السلام در طول زندگی همواره در راه هدایت و ارشاد مردم گام بر می‌داشت و شیوه برخورد ایشان با عامه مردم حتی دشمنان چنان جالب و زیبا بود که همه را جذب خودکرده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی با اشاره به اینکه انفاق یکی از صفات برجسته امام حسن (ع) کریم اهل‌بیت بود، ادامه داد: در تاریخ آمده است که امام حسین (ع) دو بار تمامی دارایی خود را در راه خدا انفاق کرد، یک مرحله دارایی خود را به دونیم تقسیم و سپس یک نیم از دارایی را برای خود و نیم دیگر دارایی‌اش را در را خود بخشید.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کودکی حافظه بسیار قوی داشت و آیاتی که بر پیامبر اسلام (ص) نازل می‌شد را می‌خواند و هنگامی که وارد خانه می‌شد برای مادر بزرگوارشان قرائت می‌کرد که نشان می‌دهد امام حسن مجتبی (ع) از زمان کودکی از نبوغ خاصی برخوردار بوده‌اند.

امام‌جمعه موقت سراوان با بیان اینکه کریم اهل‌بیت (ع) در حمایت از یتیمان، بخشش و کمک به نیازمندان بی‌نظیر بوده‌اند، تصریح کرد: در اخلاق و مسائل انسانی از امام حسن (ع) ویژگی‌های متعددی را می‌توان نام برد از بردباری و سخاوتمندی ایشان نام برد که همواره مورد ستایش قرار داشتند.

امام‌جمعه موقت سراوان اذعان کرد: تواضع و اخلاق خوش کریم اهل‌بیت (ع) باعث می‌شد که مردم جذب ایشان شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سابکی گفت: امام حسن مجتبی (ع) به دلیل سخاوت و بخشش اموال و دارایی‌های خود در راه خداوند متعال به کریم اهل‌بیت شهرت یافته‌اند و همواره به فقرا و مساکین کمک می‌کردند که بهترین الگو برای کمک به نیازمندان قرار دارد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdccpmqs42bqe48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما