تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

الگوگیری و الگوسازی از کریم اهل‌بیت (ع) بسیار نیکو است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل‌بیت شناخته می‌شدند چه نیکو است که الگوسازی و الگوگیری از این امام کریم داشته باشیم.
الگوگیری و الگوسازی از کریم اهل‌بیت (ع) بسیار نیکو است
به گزارش پایگاه حبری «عصرهامون»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید جانابادی در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز ضمن عرض تبریک ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت (ع) بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) به‌عنوان کریم اهل‌بیت شناخته می‌شدند ازاین‌جهت چه خوب است که الگوسازی و الگوگیری از این امام کریم و بخشنده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در ایام میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام مواکبی در سطح شهر زاهدان فعال شده است و درحال‌خدمت رسانی به مردم هستند.
 
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: در مواکب سطح شهرستان‌ها اقلام مختلفی برای افطار به مردم عرضه می‌شود غالب مساجد در این روز باشکوه افطاری‌های مفصلی بین نمازگزاران توزیع می‌کند حتی در خیابان مقابل برخی از مساجد نیز این عمل اتفاق می‌افتد با نیت الگوگیری از کریم اهل‌بیت انجام می‌شود.

وی افزود: طبق روایات در بخشندگی امام حسن مجتبی علیه‌السلام آمده است که ایشان سه بار تمام دارایی خود را بخشیدند یا ما نیز چنین هستیم می‌توانیم این‌گونه عمل کنیم و چه کاری باید انجام دهیم تا به سیره و رفتار این امام بزرگوار نزدیک شویم الگوبرداری کنیم و بتوانیم این اعمال را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جانابادی تشریح کرد: در روایت مختلفی آمده است که امام حسن مجتبی علیه‌السلام سه بار تمام زندگی و اموال خود را وقف کردند اگر انسان بخواهد در حقیقت این‌گونه عمل کند خیلی کار سنگینی است در جامعه امروزی و زمانی که زندگی می‌کنیم دل‌کندن از مال و تعلقات دنیایی بسیار سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: ما مسلمانان باید کم‌کم به سمتی حرکت کنیم که شبیه این امام بزرگوار شویم و از قدم‌ها و وزنه‌های کم باید شروع کنیم ما نمی‌توانیم به یکباره زندگی را وقف بکنیم؛ بلکه باید کم‌کم شروع به انفاق کنیم از وزنه‌های کم باید شروع کرد تا بتوان به مرحله بالای آن رسید زمانی که حتی اگر تمام زندگی خود را بدهد دیگر حسرت نخورد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اظهار کرد: ما باید این الگوبرداری را از امام حسن مجتبی داشته باشیم این امام بزرگوار زمانی که در مدینه زندگی می‌کردند آن شهر اگر شخصی گدایی می‌کرد می‌گفتند تا زمانی که امام حسن مجتبی در این شهر زندگی می‌کند چرا گدایی می‌کنید امام دوم شیعیان تا این حد کرامت و بخشش داشت که همه ایشان را به کریم بودن و بخشش می‌شناختند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcai0n6m49nia1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما