تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۵۷
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زاهدان خبر داد:

پویش اطعام مهدوی هم‌زمان با شروع ماه رمضان و هفته اکرام

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد زاهدان گفت: پویش اطعام معنوی هم‌زمان با شروع ماه رمضان و آغاز هفته اکرام در دست اجرا است.
پویش اطعام مهدوی هم‌زمان با شروع ماه رمضان و هفته اکرام
امیر حسن‌زاده کیخا، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: هفته اکرام و ایتام از شب چهاردهم ماه مبارک رمضان هم‌زمان با ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت امام حسن علیه‌السلام شروع می‌شود و پویش «اطعام مهدوی» به‌منظور هدایت کمک‌های مردمی در جهت تأمین بسته‌های غذایی و معیشتی ویژه خانواده‌های نیازمند در سطح استان در حال اجرا است.
 
 وی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال ۷۳ آشپزخانه در سطح استان آماده طبخ و توزیع غذا بین خانواده‌های نیازمند سطح استان است و ۶۰۰ نیرو از جمله عوامل مراکز نیکوکاری در این اقدام خداپسندانه فعالیت دارند، پیش‌بینی امسال، طبخ و توزیع بالغ بر یک میلیون پرس غذای گرم است که ان‌شاءالله با مشارکت مردم نیک‌اندیش استان، این رقم افزایش خواهد یافت.
 
 معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: سرانه دریافتی فرزندان ایتام و محسنین استان در مقایسه با میانگین کشوری، پایین‌تر است که امیدواریم مردم خیراندیش استان، در ایامی که یادآور یتیم‌نوازی حضرت امیرالمؤمنین (ع) است، بیش از گذشته حامی و پشتیبان کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت حمایت کمیته امداد استان بوده‌اند، ضمناً دفاتر این نهاد در سطح استان آمادگی دریافت نذورات هم استانی‌های عزیز را دارند.
 
 وی تصریح کرد: طبق آمار گذشته در ماه مبارک رمضان بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال به‌حساب ایتام از طرف خیرین و حامیان واریز گردیده است که پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال به‌حساب این اتهام در این ماه و هفته پربرکت از طرف حامیان طرح اکرام واریز گردد.
 
حسن‌زاده کیخا تشریح کرد: بر اساس آمار ماه مبارک سال گذشته بیش از ۱۱ هزار یتیم مورد حمایت حامیان گران‌قدر قرار گرفتند که پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۵ هزار یتیم مورد حمایت حامیان قرار گیرند، همچنین تاکنون بیش از ۱۰ تن برنج از طرف خیرین در ۵ روز اول ماه رمضان کمک شده است هر سبد غذایی اهدایی شامل اقلامی چون برنج، مرغ، حبوبات، روغن و غیره است.
 
 وی اذعان کرد: همچنین باتوجه‌به هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با آغاز سال ۱۴۰۳ در این زمینه حامیان و خیرین نسبت به خرید پوشاک برای ایتام اقداماتی انجام داده‌اند.
 
 معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: نیازهای ایتام در این ایام باتوجه‌به ورود ۱۴۰۳ سبد کالا و پوشاک و اطعام است که در این زمینه هم‌زمان با جشن نیکوکاری اکرام بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال پوشاک از طرف خیرین به استان ارسال گردیده است که در این هفته بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 
انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdciyyazrt1aqv2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما